Filmen om mitt liv

Jag har precis sett filmen om mig.

Visst är det otroligt? Alltså, inte exakt i detalj, men varje gång jag tittade på flickan i huvudrollen så såg jag mig själv. Det var jag. Och då menar jag inte bara i klädstilen och epoken, nej, hela personen. Där jag är i livet just nu, det stämde så precis. O, så intressant det var. Fint och gulligt, träffande och lärorikt.

Ja, detta gjorde då sannerligen dagen till en än mer intressant dag. Innan dess ägnade jag dagen till att vara vikarie, 8-14. Och imorgon är det dags igen, 8-13.10. Två timmars paus och sedan jobb på Village till kl 18! Det är toppen med fullbokade dagar ibland, fastän det är lite uttröttande. Och så gjorde jag förresten lite ärenden inför resan till England också. Det närmar sig med stormsteg!

Och vet ni. Jag tog ett raskt beslut att jag ska klippa min lugg igen! Medan jag såg filmen insåg jag mer och mer hur otroligt gärna jag ville klippa rak lugg igen, nu när jag har så långt hår. Flickan i filmen var så otroligt vacker, och hennes frisyr var inte så långt ifrån min - med undantag att hon hade rak lugg då. Så nu tänker jag springa till frisören så fort jag har tid (kanske på min två timmars-paus imorgon?)!!


Det var allt jag hade att säga för nu.


I just saw the movie of my life. Strange but sweet, and worthwhile. Definitely. I saw myself in that girl, not just her style. Everything!
My trip to England is getting closer. 3 weeks. Woho!
And, I am going to cut my fringe. Just have to, since that girl in the movie had such beautiful hairstyle with that kind of fringe.

Kommentarer
Postat av: Clara

Har filmen någon titel? ;)

2011-02-08 @ 19:02:40
Postat av: Olivia

Jo, men då kan ju du läsa hela mitt liv om du får veta det ;) det blir lite personligt liksom :)

Postat av: Émelie

Filmen om mitt liv heter 300, true facts

2011-02-09 @ 16:15:14
Postat av: Olivia

HAHA. En helt dödlig kommentar det där!

2011-02-09 @ 18:34:47
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: maja

sånt e häftigt eller hur? jag har en bok där huvudpersonen är precis som jag. läskigt. och skönt. att man inte är så udda som man tror.

2011-02-10 @ 21:18:29
URL: http://talesofbuffe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättehäftigt är det! Å har du? Då vet du vad jag menar :-) skönt att veta att man inte är ensam nä ;)

2011-02-11 @ 18:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback