Remember me

Igår såg jag "Remember me". Fantastisk film. Helt oväntad, hela filmen. Jag hade väntat mig en typisk, ganska fjantig romantisk komedi. Men icke. Istället fick man en dos av våld, sorg, intriger, familjeproblem och kärlek på samma gång. Jag håller med några av recensenterna: det är en "emotional roller coaster", ena stunden skrattar man, andra gråter man.




If you could hear me, I would say that our finger prints don't fade from the lives we've touched.

Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it. Because nobody else will. Like when someone comes into your life and half of you says you're nowhere near ready, but the other half says: make her yours forever.

Fantastiska repliker!

Kommentarer
Postat av: Samuel

Bedrövlig film!



Håller med Total Films recensent: "A sleepy weepie with an 11th-hour reveal which is a trifling reward for enduring the soapy slusher that precedes it."



:-)

2010-09-13 @ 21:59:22
Postat av: Olivia

Jag borde ta bort den där kommentaren Samuel! Du kommenterar minsann bara när du har nåt illa att säga va? ;)

Postat av: Samuel

Va! Det gör jag väl inte? Nu blir jag ledsen i ögat — vilka anklagelser! ;-)

2010-09-14 @ 02:27:35
Postat av: Olivia

Det var minsann längesen du kommenterade sist i alla fall ;-). Jag minns att du kommenterade ett inlägg om Butterfly Effect en gång, att den inte alls var äcklig, utan jättebra ;-)

2010-09-14 @ 10:16:13
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Adam Strand

Jag är med Samuel.... Låter som han har koll på Engelskan!!!!

2010-09-25 @ 12:23:15
URL: http://www.a-bolagen.se
Postat av: Olivia

Suck... Klart att du är med Samuel, han är ju EMOT mig ;-).

2010-09-26 @ 00:50:55
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback