Dream, that's the thing to do

Tror ni att man kan hitta sitt drömställe?

När jag sitter ute i solen dessa dagar, och blundar, så tänker jag att när jag öppnar mina ögon, då sitter jag i min drömträdgård med det vackraste huset bakom mig. Medan jag blundar tänker jag att jag hör barnskratt längre ifrån, men närmast fågelkvitter. Någonstans klipper någon gräset, och jag hör ljudet av en ringklocka på en cykel. Men närmast hör jag mina egna hjärtslag, och skogens sus.

Och så pang! så spricker bubblan igen. Jag undrar ibland om det verkligen stämmer, att man mår psykiskt bra av att drömma. När bubblan ändå alltid spricker, vad tjänar det då till? Men visst, vad vore livet utan drömmar?






Mina drömmar är många, stora och små.
Jag vill starta en hattaffär i England, eller en tebutik, resa över hela USA och besöka vänner, åka till en vacker plats och bara gå runt och drömma, gifta mig/få familj, bli modist i Paris, bara ägna mig åt människor på något sätt, bli florist, resa jorden runt, lära mig laga god mat, skriva, kanske starta ett fik med egna bakverk, fotografera.

Vart ska man börja, och hur? Det känns fantastiskt att ha hela livet framför sig, men jag vill inte att livet ska rinna ifrån mig för fort!

Kommentarer
Postat av: Adam

Hus ett och två var mycket fina, de tredje ser man ju inte för alla träden. men hus fyra!!! allvarligt. det ser ju dit målat ut!



Du är härlig du, verkar kunna drömma bort dig hur som helst!

Postat av: Olivia

Ja visst är de fina? :)

du är också härlig!!

2010-06-06 @ 18:44:18
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback