Loppis och Kungsmässan, och nu är det helg!

Min pappa har snott med sig kameran i helgen, för att han kör min svägerskas pappa till Vasaloppet! Så därför kan jag inte ta kort på det jag hittade idag på min och mammas shoppingtur i Kungsbacka!

När jag hade slutat skolan kom mamma och hämtade mig, och vi körde direkt till Kungsbacka, åt lite och åkte till Kupan. Har inte varit där på länge, och det är klart den bästa second hand-butiken i klädväg nära mig! Jag var ute efter lite vårtrevliga kläder till Rom-resan som närmar sig! (Det är bara 11 dagar kvar tills jag åker nu, med italienska-gruppen!!) Och jag hittade en hel del. Det bästa är ju att det är äkta gammalt och att det är billigt. Därför väger Second Hand över SÅ mycket! Man får de kläder man vill, till hur bra pris som helst!

Det jag hittade var i vilket fall en superfin ljusblå (ni vet, 50-talsblå) morgonrock, en gul 60-talsklänning med knappar och axelvaddar, en gråbrun längre klänning med knappar, två vita jumprar med broderier, en mintgrön bouclé-tröja och så tre Rörstrand-assietter med rosor. Superfint!

Sedan åkte jag och mamma till Kungsmässan, för att mamma hade lite presentkort att utnyttja från hennes födelsedag. Det var ju galet att vi åkte dit, för just nu råkade det finnas allt fint man kan tänka sig nästan, plus lite till, att köpa. Och jag hade tänkt spara pengarna till Rom-resan... men jaja, hittar man något så kan man väl inte bara gå förbi det? Mamma hittade fina saker på Indiska, and so did I. En kudde till mitt rum (å vad fin den är!), två underbara tekoppar och en mini-espressokopp i cremevitt, som jag tänkte sätta en liten tussilago i till våren! Men när vi kom till Zara fick jag hålla i mig. Det var jobbigt, helt seriöst, att se alla suuuperfina toppar, kjolar och klänningar som fanns där. Efter att ha hållt i minst 5 plagg kom jag till insikt att jag faktiskt inte kunde köpa allt, för att det inte skulle vara bra för min hälsa, så jag nöjde mig med en vit, kortärmad spetsblus.

Det var en mysig dag, verkligen. Och så träffade vi på Adam och Emil på Zara. (Det var underbart att se att ni besökte den bästa affären på Kungsmässan. Jag är stolt.)

KRAM

Kommentarer
Postat av: Pelle

Jaha! "Snott med sig" ja:-/ För den oinvigde är det MIN kamera, men en viss dam (inga namn;-)) har använt den så mycket att den väl uppfattas som hennes kamera;-)

2010-03-08 @ 19:53:30
Postat av: Olivia

Haha, ja när ingen använder den så tar jag ju chansen! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback