I en bubbla



Å, idag försvann jag upp i det blå. Jag försvann in i en bubbla, och jag ska förklara varför.

När jag kom hem från skolan berättade mamma att hon hade pratat jättelänge med hennes moster Gerd i telefon. Hon ringer lite då och då, och ni förstår, den här söta damen är 86 år (vilket betyder att hon är född 1924!), liten och söt och jättepigg. I hennes ungdom jobbade hon i en modebutik och var lika smal och nätt då som nu. Hon ringde i alla fall idag, och då blir alltid samtalet långt :). Mamma hade börjat prata om att jag är intresserad av 50-talet och allt det där, och då säger Gerd att hon har flera lådor med kläder sparade, i strl 36! Att jag aldrig har tänkt tanken att hon har en guldgruva till garderob? Men det var ju inte allt. Hon hade berättat om när hon träffade sin man och hur det gick till, på ett sånt där superromantiskt sätt, och att hon har kvar den kappa hon hade på sig när hon träffade honom! Typ 1948.

Förstår ni att jag blir prillig av att höra berättelser från förr? Helt nipprig och sprallig!

Så nu har jag skrivit ett brev till henne och önskat ett besök hos henne en eftermiddag. Jag vill mer än gärna se på gamla foton och höra hur det var när hon var ung! Å, det hade ju varit rena drömmen.

(Bilder kommer, på allt det senaste!)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

åh, vad fint det låter! och spännande!

Postat av: Olivia

Ja, det är jättespännande! :D

2010-03-09 @ 21:26:25
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback