En romantiker utan slut på drömmar

Jag har skapat en ny kategori - "Olivia drömmer".
Att drömma är ju en stor del av mitt liv, så i denna kategori kommer alla mina iakttagelser och drömmerier att hamna!


Jag älskar att iaktta människor. Inte bara att iaktta, utan att forska om dem genom ögonen. Det är en otrolig upplevelse, som jag tar till ungefär varje gång jag ser en människa.

Liksom tanten jag berättade om för ett tag sen, tänkte jag nu berätta kort om den äldre man jag såg idag (mest troligt var han lärare eftersom han gick ut från ena ingången till skolan) som väckte min uppmärksamhet. Inte för att han var speciell på något vis, eller för att jag kände igen honom. Nej, jag bara fick en fin känsla av mannen som gick ut i snövädret. Han drog upp kragen på sin rock, för att förhindra att snöflingorna svepte in och spred kyla, och pulsade iväg i snön. Under dessa sekunder hann jag börja drömma och fundera över vart han skulle. Var han på väg till sin bil, på väg att åka hem? Jag hoppades, och formade i min fantasi, att han bodde i ett gammalt, Englandsinspirerat hus tillsammans med en matlagningsintresserad fru. Trädgården såg jag som lite vildvuxen, men ändå inte ovårdad. Bara romantiskt, bohemiskt vildvuxen. Med rosor i varje hörn.

Jag undrar varför mina tankar alltsom oftast går till olika människor som jag ser överallt. Deras liv, hur de kan ha vuxit upp, deras familj, deras intressen, vad de jobbar med. Jag antar att detta bara är ännu ett bevis på att jag är en stor drömmare.

En romantiker utan slut på drömmar.



Kommentarer
Postat av: Jonna Lyckrell T

Du är för härlig Olivia!

2010-01-21 @ 19:14:03
Postat av: Olivia

Vad go du är Jonna! Blir så glad! Kram på dig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback