Om jag var...



om jag var en färg skulle jag vara pastellblå
om jag var ett nummer skulle jag vara en mjuk tvåa
om jag var ett djur skulle jag vara vit katt
om jag var en sång skulle jag vara en Michael Bublé-sång
om jag var ett klädesplagg skulle jag vara en 50-talsklänning med puffig kjol
om jag var en sko skulle jag vara pumps med snörning
om jag var ett väder skulle jag vara en frostig vintermorgon
om jag var en känd person skulle jag vara typ Audrey Hepburn
om jag var mitt i en dröm skulle jag springa omkring på en sommaräng med flygande hår, iklädd en vacker klänning med en vacker pojke i handen
om jag var en disney-prinsessa skulle jag vara Belle
om jag var en dryck skulle jag vara en härlig hallonsoda
om jag var någon slags mat skulle jag vara husmanskost
om jag var en årstid skulle jag vara en solig vinter
om jag var ett fotografi skulle jag sitta i en gammal ram
om jag var en blomma skulle jag vara en lilja
om jag var ett intrument skulle jag vara en flygel
om jag var en smak skulle jag vara smaken av fläderblomssaft
om jag var en doft skulle jag vara doften av nybakat bröd
om jag var en känsla skulle jag vara känslan av en ljummen vind mot kinden

Kommentarer
Postat av: Émelie

Om du var ett fönster, var jag din gardin? ;D

2010-01-10 @ 10:17:29
Postat av: Olivia

Självklart!!!! Om du är en strömming, vill jag vara ditt fat!

Postat av: Émelie

Om jag var någon slags mat skulle jag definitivt vara en strömming/sill. Mums fullibibblan!

2010-01-10 @ 18:53:38
Postat av: Olivia

Ja, på grund av Pelle Svanslös skulle jag göra det, men inte för smaken.. Uuuh! ;-)

2010-01-11 @ 15:23:17
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback