Är våren lycka?





I söndags var Frida här. Vi bakade kärleksmums och spelade Vem vill bli miljonär, precis som man ska göra på lov tycker jag! Igår var hon också här. Vi hade fått tandläkartider nästan samtidigt, och hade följe dit. Den dagen lyssnade jag mycket på "Dentist Care" med Owl City, det fick mig att tycka att tandläkaren i alla fall var okej. Det är så otroligt tråkigt annars!

Snön är kvar, och det är så vackert och härligt! Aldrig att jag kommer att glömma den här vintern! I flera dagar har det nu dessutom varit soligt, vilket gör allt ännu vackrare. Idag är det t.o.m plusgrader, och ganska varmt! Men jag insåg idag varför jag inte ser fram emot våren lika mycket som alla andra så desperat gör.

För det första så gillar jag ju vintern. Det är den bästa årstiden, och speciellt när det kommer så här mycket snö. Och för det andra så säger det ju sig självt, att våren ger vårkänslor. Våren betyder kärlek, för det bubblar i kroppen och nästan alla mår bra av komma ur den mörka vintern och kliva in i den gröna våren. Flickvänner blir lite extra kära i sina pojkvänner och vice versa, och allt tyder på att människor är mer kärleksfulla mot varann. Och så står jag här, inte ett dugg nära en pojkvän. Våren belyser bara det faktum.

Om jag hade fått bestämma hur min vår skulle bli, då skulle den se ut så här:










Om det ändå kunde bli så.

Kommentarer
Postat av: clarah

åååh jag håller med.

fast jag längar efter våren ändå:) haha

Postat av: Olivia

Ja ellerhur? :-), okej. Ja, det är förståligt också!

2010-02-23 @ 19:36:24
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback