Fröken!

Vet ni. Den här veckan händer det både utmanande och roliga saker. Livet är på väg framåt, och jag lär mig mera!

Igår morse ringde rektorn på Leteboskolan i Horred (där min mamma har jobbat, och där jag också känner flera lärare och elever) och frågade om jag kunde hoppa in som vikarie för 1-2:an, för att läraren var sjuk. Superspännande och nytt för mig! Och så visade det sig att jag fick jobba idag och även imorgon också. Och på torsdag har jag sedan innan sagt ja till att vara med och hjälpa till på deras pysseldag, så det blir nästan en hel vecka som "fröken" för mig!

Det är väldigt spännande och roligt. Utmanande och lärorikt. Igår när jag gick runt med rättpennan i handen så slog det mig att detta, det var ju jobbet jag drömde om som liten. Jag ville bli lärare. Och nu gick jag runt och rättade matteböcker för 7- och 8-åringar. Precis som jag fantiserade om för 10 år sen! Jag vet inte om jag idag skulle vilja gå i mammas lärarfotspår, men man ska aldrig säga aldrig! Jag älskar de små barnen i klassen, och jag blir så väldigt nostalgisk när jag nu, istället för att själv fylla i skrivstil-boken, får visa hur man gör! Jag älskade ju skolan förr och hade nästan själv lust att fylla i flickans skrivstil-bok igår, och inte bara få rätta den :)

I alla fall, så är det något nytt och skojigt! Jag är inte van vid att bossa över människor, och säga åt på skarpen när de gör fel, så det är grymt lärorikt! När jag är barnvakt för mina syskonbarn kan jag få höra: "Du är inte min mamma". Men här kan inte eleverna säga: "Du bestämmer inte över mig", för jag är deras tillfälliga fröken, och bestämmer minsann visst :)



Translation:
This week has been very challenging for me so far. Yesterday I was asked to stand in and teach for a class in primary school, because the teacher was sick. So I started yesterday and got to work today and tomorrow as well. This is really fun, and a whole new thing for me! I don't know if I want to be a teacher, although I realised that this was actually my dream job when I was a kid. I really love the kids in the class. They're so cute!

Kommentarer
Postat av: Fanny Annerström

Åå så roligt hjärtat <3 Fy va stolt ag är över dig! <3

2010-12-08 @ 17:34:58
Postat av: Olivia

å TACK!!!! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback