En lärande bok

Idag hittade jag en bok på biblioteket om modet under 1900-talet. Såklart lånade jag den av anledningen att jag ville läsa om 50-talet. Det var jättekul, och jag lärde mig en hel del, samtidigt som jag antecknade från boken också!

För det är faktiskt så, att om jag har håltimma springer jag gärna till vårt bibliotek på nedre våningen i skolan, och sätter mig för att bläddra i en bok om 50-talet. Och jag upptäcker nya böcker hela tiden. Idag var det som sagt om modet under det underbara årtiondet. Förut har jag bläddrat i reklam-böcker och nostalgi-böcker som är lite allt möjligt i! Som en liten skatt är det där biblioteket. Jag bläddrar ju mycket hellre i 50-talsböcker än går in och kollar Facebook på datorerna! (I och för sig har jag Facebook-fasta just nu).

Åh, idag zappade jag fram Lotta på Bråkmakargatan på tv:n! Vilken nostalgi! Jag älskade Lotta när jag var yngre. Jag tror att det var mycket därför att jag jämförde mig med henne en del, framförallt humöret och beteendet! ;) Det var mysigt att nästan känna sig liten igen när jag såg det idag.


Kommentarer
Postat av: Marielle

oooj, det var längesen man såg lotta! :D

hon är ju söt så det gör ont :') tihi

Postat av: Olivia

Ja, ellerhur! Underbar! :D

2009-03-25 @ 23:00:40
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

lotta på bråkmakagatan är så underbart bra!

2009-03-27 @ 17:22:26
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Ja, hur underbar som helst!

2009-03-27 @ 17:38:34
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback