Goda nyheter: Världens häftigaste chef!

Som kristen har man världens häftigaste chef. Han har inte bara all makt på jorden. Han har det i himlen också. Minns du att när Jesus hade fötts kom det en ängel till herdarna och sa: "Var inte rädda. Jag bär bud till er om en stor glädje..."?
Det står också: "Och plötsligt var där tillsammans med ängeln en stor himmelsk här som prisade Gud: Ära åt Gud i höjden...!" Det kryllar av änglar. Det vimlar av dem. Och alla änglars chef är -ja, just precis - härskarornas Gud. Precis som alla goda chefer letar Gud efter nya lämpliga medarbetare. Han frågar: "Vem ska jag sända, och vem vill bli mitt sändebud?"

Du får välja själv. Jag har redan valt. Jag är med, och jag har fått världens häftigaste chef.


Och tänk gärna på detta också:
Guds dårskap är visare än människorna och Guds svaghet är starkare än människorna.
Första Korinthierbrevet 1:25

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback