Filmen som vunnit tio Oscars, bl.a för bästa film

Nu har jag sett filmen också. At last. Såklart påpekade jag ju allt som filmen inte hade med ifrån boken, och jag förstår absolut att man inte kan ta med alla detaljer i en film, men liiite besviken blev jag på några grejer som faktiskt var väsentliga. Ändå måste jag säga: vilken fantastisk film. Otroligt bra för den tiden då den spelades in, 1939. Och otroligt bra val av skådespelare, klippt och skurna för rollerna! Det var jättemycket som var precis som jag hade föreställt mig i boken, vilket var roligt. Och hela filmen hade repliker tagna ur boken och scener som var exakta, förutom de där grejerna som inte var med då, som jag tyckte var viktiga.

Så min bild av handlingen förstördes faktiskt inte när jag såg filmen. Bra!



En liten trailer. Man smälter nästan av Rhetts charmighet. Jag gör det förmodligen mer därför att jag läst boken, där man får en bredare bild av honom. Och Vivien Leigh som spelar Scarlett är verkligen perfekt för rollen, hon spelar jättebra! Så, jag är riktigt nöjd där!

Jag grät faktiskt på samma två ställen som när jag läste boken också. Alltså, bra återspegling! Är det nån som vill låna filmen av mig så får ni bara hojta, haha.

Kommentarer
Postat av: christina

Grymt bra film!! Vi får planera in en "Gone with the vind" kväll tillsammans med flera:-) kram mamma

2009-03-22 @ 08:50:59
Postat av: Olivia

Ja det måste vi! :D Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback