Krig & Fred






Åhåhåhåhåhåh..... idag gick det tredje och näst sista avsnittet av Krig & Fred. Jag och mamma (ja, lite pappa också) följer denna serie/film helt slaviskt. Och ikväll tog den andan ur mig. Det näst sista avsnittet... ja, vad kan man vänta sig mer än att det måste bli sådär helt otroligt spännande så att man nästan inte kan se det? Såklart måste någon tråd i i lyckans nät brista, så att alla något sånär intresserade av denna typ av serie, kryper upp i soffan och säger om och om igen: "Neeeeej, detta får inte hända!!"
Hjärtat som bankar, spänningen som stiger, tårarna som rinner (lite grann), knipet i magen och lyckans goda tag om det inre - det är Krig & Fred.

Jag vet att många typer av 1800-talsfilmer och serier kan vara så puttinuttiga och alldeles för vackra och fina för att kunna vara verklighet. Men detta är inte så. Detta gillar jag.

Kommentarer
Postat av: Émelie

Du vet väl att det finns en filmatisering av "Krig och Fred" med Audrey Hepburn, va? :P



Kan du inte skicka ett sms eller ringa mig eller någonting, så att jag får ditt nummer också? Det värsta med att tappa bort mobilen är inte att tappa bort mobilen: det är alla nummer man förlorar!

2009-06-03 @ 15:43:26
Postat av: Frida

Olivia, har du någonsin funderat på att bli filmrecensent??? Du är grym på att beskriva hur man känner sig från filmen! ;) Nu vill jag ju se den på en gång!!!

Postat av: Olivia

Émelie: Ja jag vet det... men jag vill faktiskt inte tro att den är lika bra! Faktiskt så vågar jag dra den slutsatsen, för Audrey passar bara för vissa roller vad jag har sett av henne, och detta är inte rätt roll... Men vem vet, den kanske är dunder? ;)



Jo, tack jag vet. Det är jättejobbigt att leta upp allas nummer igen! Nu har du det i alla fall :)



Frida: Ojojoj, tack! Jo, kanske filmrecensent vore något ;) hihi.

Ja du måste se den! Den finns på DVD som du ser..

2009-06-03 @ 21:44:12
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag har inte sett den på TV nu men är riktigt sugen på att köpa den på DVD och se hela i ett streck.

2009-06-12 @ 00:13:20
URL: http://kawasart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback