De fina små barnen

Jag har många fina syskonbarn som jag ofta nämner här på bloggen. 7 stycken är dem, och här berättar jag lite mer om dem för er som inte känner min familj så väl.

Max fyller 6 år nu i mars. Underbar. En snygg tonåring i miniatyr. Han har fina lockar och en snelugg som flyger åt sidan när han slänger med huvudet. Uttryck som "Visst guumman", "Ascoolt" och "Faktum är att..." förekommer ofta :) Vi har en go relation, jag och Max.

Lisen fyller 6 år i sommar och är en typisk prinsess-tjej. Söt , söt! Hon älskar att bli sminkad och att klä ut sig till en fin dam. Det är tur att hon är sådan, så att det löjligt barnsliga inom mig kan få komma fram, då hon och jag har lite samma tycke och smak :). Ett gott hjärta har hon.

Addick är 2,5 och är Max lillebror. En lurig och jätterolig pojke som är bäst på att göra snygga miner, och som tycker om att klä ut sig. Gosig och mysig, lätt att älska! Är lite utav en look-alike av mig... många säger att han är lik mig i alla fall.

Konrad fyllde 2 i januari. Han härmar allt och är så söt när pratar och sjunger! Saker som "Ombama" (Obama) och "Boston Buuins" (Boston Bruins, hockeylag) lärde han sig snabbt! Många har svårt att motstå de stora bruna ögonen och det lilla leendet.

Levi fyller 2 år i maj och är Lisens adopterade lillebror från Sydafrika. En underbar pojke som skrattar högt och har otrolig energi! En riktig pajas som gillar att sjunga. Ett riktigt fan av Mamma Mia-filmen och Teletubbies.

Ossian fyller 1 år i april och är Max och Addicks lillebror. Jättesöt blond pojke med blå ögon och ofta ett leende på läpparna! Somnar lätt och gott hos morfar och drar gärna i stora örhängen (aj!). Go och glad!

Mildred är nykomlingen som föddes 1 januari, och också Konrads lillasyster. Urmysig liten flicka som bara sover och äter :). Men tiden går fort, hon växer varje dag! Hon har blå ögon till skillnad från Konrads bruna!

Kommentarer
Postat av: Ola

Underbara beskrivningar, syrran! Man blir ju varm i hjärtat. :-)

2009-02-24 @ 19:06:49
Postat av: Olivia

Tack brorsan! :) trevligt att kunna förmedla den känslan! :)

Postat av: Jakob

Tur att man kan få lite av barnen via nätet när man inte är hemma! Jag kan se alla framför mig!!

2009-02-24 @ 22:04:09
Postat av: Olivia

Ja precis! Det är klart.. Men som sagt, då får du påminnas om dem här på bloggen!

2009-02-24 @ 23:32:21
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: johanna

Åh, så fint du skrivit kära syster:-) TÄNK att du har sju små hjärtan som klappar för DIG också..

2009-02-26 @ 12:26:27
Postat av: Olivia

Hihi, tack kära syster :D Åh, ja så underbart!! :)

2009-02-26 @ 21:30:59
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback