Allt möjligt i ett enda inlägg.

Jag har glömt säga att jag, mamma och Johanna var på Villa Stenhuset i fredags.. drömplacet of all places!



Jag tog bilder inuti med mobilkameran, och orkar bara inte ladda in dem... men åk dit, jag säger bara det! Eller gå åtminstone in på www.villastenhuset.se! Fantastiskt. En helt annan värld!

Tillbaka till idag. Jag fotade lite i snöandet, det otroligt kalla vädret.


Det ser lite skrämmande förfallet ut på denna bild, men visst är det vackert på nåt vis? Detta hus är till salu. Mannen som bodde där förut hade massor av katter, vilket har förstört husets odör och golv, vilket gör att huset egentligen måste rivas till grunden ungefär. Visst är det sorgligt? Huset ligger nära stationen i Veddige, och varje dag till och från skolan ser jag detta fina hus. Jag drömmer om att det vore upprustat, med hela spetsgardiner istället för trasiga och smutsiga. Jag fantiserar att det bott en mystisk dam där en gång, som stått och tittat ut genom fönstret högst upp, där en gammal järnljusstake skymtar. Nu flyger det skator runt huset och gräset är brunt och övervuxet. Ladan bredvid ramlar ihop när som helst och staketet runtom har inte många hela brädor. Jag VILL bara inte att nån köper marken/huset, river det och bygger några fula lägenheter. Det vore att ta dö på nåt fint i samhället.



Lite senare på dagen åkte jag till Mimmi, närmare bestämt klockan två. Vi halkade iväg till Kinna för att gå på Erikshjälpen och en garn/tyg-affär! Och åh vad mycket fina knappar där fanns... det var som en dröm! HUR mycket fina som helst... det är verkligen beroendeframkallande! På Erikshjälpen hittade jag en hel del också. Kika in:




Knappar, som ni ser... två burkar, två servettringar som jag tänkt göra till örhängen, tre assietter, en knapp-burk, knappnålar, och en alldeles jättefin spetskrage!

Kommentarer
Postat av: clarah

åååååhhh UNDERBART HUS! åååhh det vill jag bo it.

bara måla om det lite och sånt. haha.

men hjälp vad ljuvligt!

Postat av: Olivia

Ja visst vill man bo där? Men problemet är ju att man måste riva golvet för att det luktar katt i hela huset..

:-)

2009-02-19 @ 18:16:18
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: clarah

ja..det är klart!!! men huset är ju så fint att det är såklart att man byter golv. ahahha

2009-02-19 @ 19:17:10
URL: http://claringen.blogspot.com
Postat av: Olivia

Och betala en miljon för det? :-) mina tankar har gått som dina tankar, men jag har snart gett upp dem... Haha.

2009-02-19 @ 22:19:26
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback