En mysig eftermiddag och en ny telefon

I eftermiddag när både jag och mamma kommit hem, åkte vi till affären och handlade. Och jag fick en halv ananas av mamma - så otroligt god!! Vi köpte pizza som vi åkte hem och gjorde i ugnen, satte oss i soffan och satte på Lotta på Bråkmakargatan (som jag lånat av en vän). Eftersom det var VHS vi såg på, så hackade ljudet lite och vi tittade inte så länge. Istället satte vi igång Barnen i Bullerbyn, och såg hela! Åh, så söta dem är! Anna, Britta, Lisa, Olle, Lasse och Bosse. Och så lilla Kerstin förstås. Nu måste jag bara köpa den där fina blå-vit-rutiga klänningen på MQ nästa gång, det är nämligen precis en sån som Lisa har i filmen! Och jag har bestämt mig för att plocka sju sorters blommor och lägga dem under huvudkudden på midsommaraftonsnatten.



Jag shoppade lite idag också, innan jag åkte hem. Ett par blå chinos som jag lagt undan tillsammans med ett påfågel-linne på H&M, och så hittade jag en vit topp med lite krås på MQ. Pengarna måste sparas lite, så jag inte skrapar rent hela plånboken tills månaden är slut, för jag har nämligen beställt Australia på blu-ray nu. Den kommer om några dagar, och det ser jag fram emot!


Och så har pappa köpt en iPhone för pengarna vi fått från försäkringsbolaget, IDAG! Han åkte till Stockholm imorse och har haft kontakt med en kille som lagt upp en iPhone på Blocket. Han träffade honom i eftermiddag och DEAL, nu är den min! Äntligen. Och nej, jag måste inte ha en iPhone bara för att jag hade det innan. Men jag hade annars fått köpa både en iPod och en mobiltelefon, eftersom både dessa delar ingår i en iPhone, och det hade ändå blivit samma pris ungefär.

Nu ska jag kila. Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

åh. en bullerbyn-klänning skulle jag också vilja ha!

Postat av: Olivia

Åh, ja! :D

2009-04-22 @ 22:34:47
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback