Lyx-tisdag




Jag cyklade till Hemköp innan och köpte en gul, fin ananas och två Palle Kuling. Jordgubbarna har mamma köpt, och dem ska vi äta ikväll när hon kommer från föräldramötet (på hennes jobb då). Så nu ska jag lyxa till det för att det är tisdag, och för att jag har haft nationellt prov idag och för att jag är ensam hemma. Det gör jag alltså med några skivor färsk ananas, två Palle Kuling och "Vem vet mest" på TV.

Det är otroligt vilket väder det är nu. Det är varmt för att vara bara april, snart maj, men i eftermiddag var det lagom varmt. När jag cyklade var det ljummet trots att det blåste, och det kändes som en sen sommarkväll. När jag körde förbi kiosken satt där minst fem stycken och åt glass, och fler och fler visar sig utomhus i detta vår-sommarväder.

Och på torsdag är det valborg. Det är inte sant vad tiden går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback