Sjukling, usch!

Två dagar sjukanmäld från skolan. En sån där hemskt tung och jobbig förkylning hoppade på mig. Igen, fast värre denna gång. I natt vaknade jag varje timma av att näsan rann eller att halsen brände som eld. Med andra ord, ingen skola idag heller. Men imorgon måste jag försöka gå till skolan, hur jag än känner mig. Två dagars frånvaro ger mig lite plugg att ta igen.

Dagar då man är sjuk är inte så händelserika. Timmarna tillbringas för ovanlighetens skull vid TV:n, lite mer exakt: film. Jag har tittat på både Sound of Music och Grease idag. Klassiker jag inte sett på länge.. Övrig tid pluggade jag italienska och drack varm choklad, det enda botemedlet mot mitt halsont.

En låt som kan få mig att piggas upp lite idag:

It takes a crane to build a crane
It takes two floors to make a story
It takes an egg to make a hen
It takes a hen to make an egg
There is no end to what I'm saying

It takes a thought to make a word
And it takes some words to make an action
It takes some work to make it work
It takes some good to make it hurt
It takes some bad for satisfaction


La la la la la la la life is wonderful
Ah la la la la la la life goes full circle
Ah la la la la la la life is wonderful
Al la la la la
Life is wonderful - Jason Mraz

Kommentarer
Postat av: therese

Sjuk igen?! Inte kul. Krya på dig söta du!!



kram

Postat av: Olivia

Ja, igen.. Usch. Tack söta Therese!!

Kram

2008-09-16 @ 21:02:35
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Stackare, du såg ganska medtagen ut idag får jag erkänna! Men det var kul att se dig igen ;D Får hoppas att det går mot bättring i alla fall!



PussPuss <33

2008-09-17 @ 18:59:33
Postat av: Olivia

Det var kul att se dig oxå! :D <3

Det gör det med säkerhet! Tack kära du,

puss

2008-09-17 @ 19:18:01
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Sara den underbara

Den låten är underbar, men du missade att få med min favoritrad i låten "it takes no time to fall in love, but it takes you years to know what love is".

2008-09-25 @ 13:58:31
URL: http://zuxis.blogg.se/
Postat av: Olivia

Ja, den raden är fin!!

2008-09-26 @ 09:30:01
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback