En drömmares tankar om naturen.

IDAG ska vi äntligen börja fixa i rummet intill mitt sovrum, så att jag får två rum kan man säga. Bilderna på en del av sovrummet såg ni i förra inlägget, och bilder kommer på det andra när det är färdigt! Det blir i en annan stil än sovrummet, det kan jag lova! Ni som känner mig vet, eller kan lista ut vad temat kommer vara! Tjohooo!
Jag älskar inredning.

Så, detta betyder att datorn inte kommer vara tillgänglig på ett par dagar, eftersom vi måste flytta ut allt och måla. Vilket därmed leder till färre blogginlägg. Desto längre inlägg när den blir tillgänglig igen!

Idag skiner solen, det gör mig så glad. Jag märker det genast då jag går ut genom en dörr, hela jag känner mig lycklig och nöjd.
Som jag gjorde idag när jag promenerade ner till stationen efter skolan. Jag hade öronen fyllda med uppiggande och härlig musik, vädret var underbart (det var till och med varmt!) och jag bara njöt.
En sak jag filosoferade över denna dag var, hur otroligt många intryck man får på en dag, och hur olika man kan se på naturen. Detta tänker man speciellt på om man är som jag, en drömmare. Jag lyckas nämligen att få allt i naturen till något vackert i mina tankar. Något jag tycker om, något 1800-talsaktigt/något från förr, något drömmande. Förstår ni?
Det är därför jag älskar att ta promenader själv, för naturen har så otroligt mycket att ge, att säga. Och de intrycken måste jag ta in själv, det kan jag aldrig göra med någon annan. Ingen annan kan ju veta hur jag ser naturen!

Im a dreamer and I can't do anything about it. I love what the nature gives.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback