A lot of fruits and fresh air

Idag är det tisdag, vilket betydde kort dag, för att sen åka hem och se på Anne på Grönkulla med Emmie. Och tänk att det även lyckas vara vackert väder varje tisdag, underbart!
Jag och Emmie trängtar som vanligt efter att få sätta oss i soffan och bara njuta av serien om Anne, varje tisdag. Åh, vi tycker det är fantastiskt. Idag lyxade vi till det med lite, eller inte så lite, fruktsallad! Mums! Emmie påverkar mig att äta frukt istället för godis, vilket jag egentligen inte har nåt emot! Frukt är gott.


Jag kan bara inte sluta tycka om denna man.. Förstår ni?

Mer frukt skulle det bli hemma hos Marie. Eller åtminstone prat om det!
Hon ringde mig, och vi tog en lååång, jättehärlig promenad på vägar jag inte gått på förut! Det är jättespännande att upptäcka nya delar av byn vi bor i, och runtomkring. Jag bara är SÅ betagen av naturen denna del av året. Och även andra delar av året, men de färgglada löven på träden gör hela naturen så fin. Jag tror jag och Marie påpekade det sisådär tio gånger om under promenaden :).
Vi promenerade genom skogen, vilket jag inte ofta har så nära till hands i min del av samhället. Skogen är underskattad, helt klart.
När vi kom hem till Marie var vi lika röda om kinderna som två små hallon. Vi drack te och åt rostat bröd. Och så är det alltid lika mysigt att vara där. Och, nu kommer vi till frukten igen. Jag fick smaka på ett av deras "trädgårdsäpplen" (plockat). Mmm, jag vill ha ett äppleträd minsann!

Kommentarer
Postat av: emmie

det är oerhört att detta grönkulla charmerar oss så till den milda grad!

2008-10-07 @ 22:41:41
Postat av: Olivia

Oh, ja!!! Marvellous!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback