Pappas födelsedag - massa bus och en jättetrevlig fest

Min pappa fyllde 60 år igår, och för denna händelse hade jag, tillsammans med mina 4 äldre syskon, planerat en hel del stojigt. Det började på onsdagen...

Onsdag:
Vi (främst Samuel som är så duktig på sånt) gjorde ett fejkat utskick från SPI (Sveriges Pensionärers Intresseparti) som lades i brevlådan och mottogs av pappa. Han blev förvånad och fattade inte varför de hade skickat ut något sådant när han inte ens var 65.. haha.

Torsdag:
Ola satte in en annons på Blocket för att sälja pappas iPhone (hihi) med pappas mobilnummer. Det började sms:a och ringa massor av folk till pappas mobil, och så frågade pappa Ola om det var han som gjort det.. Självklart nekade han det, men blev misstänkt av pappa (fast han var ju inte säker på att det var Ola). Senare skulle Ola boka en annons i HN om julgransodling (också i pappas namn). Tyvärr misslyckades det p.g.a att HN misstänkte att det var en skoj-annons och ringde upp det nummer som stod (alltså pappas) och frågade. Pappa nekade ju och sa "det måste vara nån som skojar med mig".
Ännu ett utskick kom till pappa. Denna gång hade vi gjort ett fejkat från Hälskostgrossisten. Han fattade fortfarande inte att utskicken var ett skämt från någon.

Fredag:
Joann spelade blomsterbud och lämnade en kaktus på pappas skrivbord när han var på lunch, där det stod på kortet: "Grattis på födelsedagen önskar SFR" (SFR= Sveriges Fiskares Riksförbund). Pappa fattade ingenting och gick hemma och grubblande hela dagen över varför SFR skulle skicka en ful kaktus till honom, och undrade vem som skulle kunnat fejka detta.
Ett till utskick denna dag, om serviceboendet "Havsbrisen" som vi själva hittat på. Samuel gjorde t.o.m en egen internetadress till "vårt" ålderdomshem. Riktigt skoj. Och fortfarande fattade inte pappa att det var ett skämt...
Mitt i natten, strax efter ett, gick jag och Jakob ut och hängde Ahlgrens bilar i trädet utanför mammas och pappas sovrum och lade knäckebröd runt trädet. (Han älskar knäckebröd och Ahlgrens bilar). Tyst, tyst, smög vi in igen och lade oss. Klockan 2 kom Johanna och Ola, lade ett paket bredvid trädet med Ahlgrens bilar och tände en bygglampa rakt in i mammas och pappas sovrum och sprang därifrån. Jag låg vaken (fast jag låtsades att jag sov, för att de inte skulle tro att jag var inblandad, eller bli avslöjad) och hörde när mamma och pappa vaknade och skrattade. Men de gick inte ut och hämtade paketet och godiset som vi hade tänkt oss. Så Johanna och Ola sprang och lade paketet utanför dörren och ringde på dörrklockan. Då var pappa tvungen att gå upp. Han tog paketet och öppnade det... där i låg en HEL gös (en fisk altlså) som vi hade köpt. Pappa skrattade, och mamma skrattade så hon grät. Det var väldigt roligt att höra alltihop.
Denna gång misstänkte pappa att det var Samuel och Ola.

Lördag:
Jag och Jakob åkte till Johanna kl 9 där vi mötte alla syskon för att göra en sång till pappa (för den kommande festen på kvällen, som vi inte visste var den skulle vara).
Senare på dagen gjorde jag och Jakob lite småbus på pappa, och 18.15 samlades hela familjen här hemma och så åkte vi iväg. Som jag hade anat var den hemliga platsen Tjolöholms slott, där festen skulle infinna sig i vinkällaren. Vi åt julbord som var jättegott, och hade det jättetrevligt verkligen. Pappa var väldigt, väldigt nöjd över sin födelsedag, över vad vi gjort/busat! Vi syskon sjöng vår sång. Vi hade gjort om "Ha den äran idag på din födelsedag". VÅR refräng gick så här:

"Ha den äran idag
Vilken uttjatad sång
Vi sjöng den gång på gång
Alltid 5 verser lång"

...där vi ökade "5 verser" efter varje refräng! I sista refrängen sjöng vi "443 verser". :D
I verserna sjöng vi om pappas egenskaper och avslöjade efter varje vers varje grej vi hade gjort/busat. Han blev förvånad!!! :D

Jag kände mig faktiskt ganska fin igår kväll. Jag kände mig som någon från 1800-talet, vilket gjorde att jag kände mig väldigt lycklig.

Kommentarer
Postat av: Melvis

haha, LOL säger jag bara... du är då fin :)

Postat av: Olivia

HAHA, "gör-LOL-med-hjälp-av-fingrarna"! Tack sötis!

2008-11-30 @ 20:26:34
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Sara

VAD SÖT DU ÄR! Låter jätteskojigt. Hur kom ni på allt!?

2008-11-30 @ 22:24:33
URL: http://zuxis.blogg.se/
Postat av: Olivia

TACK SARA!! <3 Nä du, hur kom vi på allt? Påhittiga syskon är mitt svar!

2008-11-30 @ 22:54:32
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: samuel

JAA vad kul!!

och att du kände/känner dig fin har du rätt i! :)

2008-11-30 @ 23:30:15
Postat av: Samuel

Vilken bra sammanfattning :-) Glöm inte utskicket på fredagen som kanske var allra mest knäckande ;-)

2008-11-30 @ 23:31:39
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2008-11-30 @ 23:34:04
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Olivia

Samuel 1: Hihi.. :)

Samuel/bror: Tack, gött! JUST DET. Hur kunde jag glömma det?? :D Gott bror!

2008-11-30 @ 23:43:46
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

åh, vad fin du var! och vad många roliga grejer ni hittade på!

2008-12-01 @ 14:59:51
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Tack Linnéa! Jaa, :D det var riktigt roligt!

2008-12-01 @ 15:27:42
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: underbaraclara

Åh hjälp vad söt :)

2008-12-04 @ 20:30:07
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Olivia

Åh tack Clara!! :D

2008-12-04 @ 20:41:23
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback