Stor fast liten

Jag har börjat förstå varför jag är som jag är...
Onaturligt flummig, ofta nostalgisk då det gäller vissa grejer, ej djupgående när det gäller politik, samhälle, vad som händer i världen o.s.v, känner mig osäker när det gäller övningskörning, tittar gärna på barnfilmer med syskonbarnen, inte har någon direkt plan för min framtid (jag har t.ex. inte tänkt på namn till mina kommande barn, som många tjejer nån gång funderat på).

Jag känner helt enkelt inte för att växa upp riktigt än. Jag vill stanna upp, tiden går så fort.
Jag håller liksom på att lära mig köra bil just nu, jag hinner inte med vad åren går. Jag är fortfarande samma individ som jag var för 10 år sen, förutom att jag är äldre. Jag är fortfarande glad, flickig och heter Olivia. Jag tänker fortfarande på kaninen jag hade för flera år sen, tankar på tiden då jag gick på ridskola kommer fortfarande upp då och då, Barbiedocks-tiden påminner mig några gånger per år. Men, jag kan väl få vara lite barnslig, lite flummig, då och då lite omogen och få skratta åt allt möjligt som egentligen inte är så roligt. Sånt man tyckte var fruktansvärt roligt då man var liten. Ibland vill man inte växa upp. Som idag.
Vet du vad? Jag skulle vilja ta en dag med typ barndomsvännen Frida och klä ut mig, leka med gamla leksaker, gömma mig på en gammal vind, leka kull, rita i målarböcker, bara låtsas vara liten igen.

Puh, nu fick jag skrivit av mig lite!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag tycker det låter fin fint!Att titta på barnfilmer med syskon eller liknande är något av det bästa som finns!

Varför stressa sig fram i livet och åstakomma så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt?! Lev livet som du själv känner och gör det du vill så kan du bestämma namn på dina barn när den dagen kommer ;)



Jag önskar att jag kunde tänka som du och inse mitt eget bäst nån gång.

2008-05-18 @ 15:49:26
Postat av: Olivia

Exakt! Jag tycker du har rätt! Och tillsammans med omogna vänner växer man väl inte upp snabbare ;) hihi!



Menar du att du inte tänker på ditt eget bästa?

Postat av: Sarah

precis! Man kan ju inte vara omogen och mogen sammtidigt ;)

Ja att jag försöker med en massa saker hela tiden som bara gör mig besviken i slutänden! Jag borde ta varje dag som den kommer och inte FÖRSÖKA så mycket!

2008-05-18 @ 21:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback