När man är sötsugen!

96859-650

Jag snodde Underbaraclara's idé om gott slisk som man åt när man var sötsugen.

När jag och Jakob var små, eller "små" och vi var sötsugna tipsade mamma oss om "ägg och socker". Det innehöll 1 äggula och maaassa socker tillsammans med lite vaniljsocker. Och så skulle man vispa tills det blev "vitt" och alldeles tjockt.
Just nu var jag jättesötsugen, och ville helst ha godis. Men då jag inte orkade gå ner till Statoil kom jag på "ägg och socker" som jag inte ätit på åratal. Krämigt, gott och så sött så att det knastrar mellan tänderna!

Inte nog med det, just nyss hörde jag mamma komma hem... jag hade visst glömt att jag sagt till henne köpa godis på hemvägen! Haha, nu fick jag allt jag ville ;D

Kommentarer
Postat av: My

e det verkligen gott?
det låter inte så där jätte nice. hehe men det kanske e gott, right?

Postat av: Olivia

Ja, det är faktiskt jättegott! Låter kanske inte så gott med äggula nä :)

2008-03-07 @ 20:15:39
URL: http://oliviajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback