I min egna lilla drömvärld

Ikväll har jag sett Anne på Grönkulla med Frida. Del 1 såklart, och nu sitter jag och suckar av längtan efter en stilig man likt Gilbert Blythe... Inte konstigt jag är kräsen, "du har sett för mycket film" som Frida sa. Just det... jag vet bestämt hur jag vill ha honom, det är väl det som är problemet! Hur ska jag finna honom? Var? Jag får väl skriva en kontaktannons.

"Jag är en drömmande, ung flicka på 16 år som har ett överskridande begär av en pojke likt Gilbert Blythe i "Anne på Grönkulla". Sänd mig ett brev snarast möjligt.
Din tillgivne
Olivia"

Eller nåt i den stilen. Undrar om nån hade nappat? ;)
I alla fall. Jag har blivit en kräsen flicka då det gäller pojkar, eftersom jag sett så mycket film. Det är väl både bra och dåligt. Man ska ju inte ta första bästa.

Fraser som borde tas upp i det vardagliga språket, tagna ur "Anne på Grönkulla":
"The depths of despair"
"bitter of the death" (eller nåt, ska översättas med: "dödens bittra kalk")
"Your beloved"
"Kindred spirits"
"Deliciously scared!"

För att sammanfatta hela mitt inlägg citerar jag Anne:
"Jag ska önska att en stilig, ung man finner sig hit"
Och det är precis vad jag också vill önska.

Kommentarer
Postat av: frida

Tack för en kul kväll Olivia.. Filmen var jätte bra! Pratade med Tim i en å en halv timme hehe.. Hoppas du hittar din drömkille snart! ; )
Your beloved...

2008-03-27 @ 00:16:46
Postat av: Linnea

Åh, Anne på grönkulla är ju bara så härlig har inte sett filmen men läst boken (bökerna) Har du tid nån gån kunde vi ju träffas och hitta på nått, Jag kan bjuda hem dig till mig på en kopp te med tilltugg! Vad sägs?

2008-03-27 @ 09:06:24
Postat av: Erica

Nu! nu kan jag se det nya... och bra blev det!

2008-03-27 @ 10:25:08
Postat av: clarah

sån är jag med! bah, jag vill ha en stilg man som kan beskydda och ta hand om mig...bah. när..när är den enda frågan! haha

Postat av: frida

Nu blir det ett till försök på att hålla en blogg igång! :) Du får gärna hjälpa mig lite någon gång om du vill! Had bäst! Kraaamar

2008-03-27 @ 15:37:00
URL: http://amazingstar.blogg.se
Postat av: Olivia

Frida (båda kommentarerna: Tack själv! Oj, 1,5 timma! :O, haha! Jag tycker mycket om dig!
Ja, vad skojigt! Hjälper gääääärna till! Ring mig bara! :) Your beloved/your kindred spirit ;D

Linnea: Det vore helt fantastiskt roligt! Jag ringer dig genast! Har försökt innan i veckan, men inte fått svar. Hur mysigt som helst vore det! :D :D KRAM

Erica: Bra, tack :)

Clarah: Hhaa, ja precis så! Kul att du tänker samma! Vi är väl inte ensamma vi två heller kan jag tänka!
:)

2008-03-27 @ 17:40:41
URL: http://oliviajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback