Så sant, så sant

"Den som läst bibeln vet att Jesus tog avstånd från både berusning, prostitution. Men ändå ville prostituerade, alkoholiserade, sjuka och utstötta följa honom. Därför att han hade Guds hjärta, och inte fördömde personer på grund av felaktiga handlingar utan älskade dem.

Vi kristna måste vara Jesus för dem som aldrig själva mött honom. Det låter säkert både naivt och flummigt. Men det är vår viktigaste uppgift. Kristna ska inte vara de som folk skyr i rädsla för att bli dömda, utan söker sig till för att bli älskade av. Det är det enda vi kristna kan göra. Det är svårt och stort. Men det är det enda vi har att erbjuda den här världen. Försöka vara Jesus för dem som aldrig mött honom."
Underbaraclara

GRYMT bra skrivet, och väldigt sant! Tack för dem orden Clara!
Bara en liten avvikelse i alla Frankrike-inlägg ;)
_____________________________________________________________________________________________

Jag har fått tag i musik som Greg spelade!!! B.l.a. låten som blev min favorit, som jag jämt går och nynnar på just nu! 'What's going on' med Marvin Gaye. ÅH! Nu kan jag vara i Ste Maxime i mina drömmar fortfarande... Underbart.

Mother, mother
There's too many of you crying
Brother, brother, brother
There's far too many of you dying
You know we've got to find a way
To bring some lovin' here today

Father, father
We don't need to escalate
War is not the answer
For only love can conquer hate
You know you've got to find a way
To bring some understanding yeah today

Aw, picket lines, picket signs
Don't punish me with brutality
Talk to me so you can see
Oh what's going on,
Tell me what's going on

o.s.v.


Kommentarer
Postat av: Melvis

den är jättebra! Har du den? annars kan jag mejla den till dig :D fast då behöver jag din mailadress XD

Postat av: Olivia

Jag har den :D HIHI! Tack ändå! Den är verkligen jättebra!

2008-07-09 @ 17:20:49
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback