Jag bara älskar loppis!

ÅH vad underbart det är! Hjärtat mår så bra av det på nåt vis! Jag fann en ny loppis idag som min syster och mamma varit på innan, så vi tre åkte dit i förmiddags och samlade på oss myyyycket fina saker! När jag får ett hem ska allt vara loppis, om så min man kommer tillåta det! Haha. Här är mina fynd:


En underbar väckarklocka, som funkade!


Små söta knappar!


Fantastiska filmisar! På söndag åker vi dit igen, då ska jag ha fler!

LP-singlar. Fanns massor!


Jättesöta och fint bevarade tidningar från 50- och 60-talet!


Ett läckert förkläde som jag har tänkt ha som klänning :)

Kommentarer
Postat av: Erica

å jag har rensat i mina lådor idag... slängt tonvis med skit och sånt man samlat på sig under åren. Kan ju inte med att flytta här ifrån och låta allt stå kvar. Men när jag kom till min "stickers-samling" och ett feting kuvert med brevpapper blev jag också lite sådär nostalgisk. Speciellt med brevpapprerna som doftar ljuvligt. hihi... blev sjukt sugen på att börja brevväxla med dig, men jag vet dock inte om jag skulle komma ihåg att göra det. Men om du vill kan jag ta med mina brevpapper till sthlm så kan vi skriva kanske i alla fall en gång i månaden. hihi! ^^,

Postat av: Erica

Sjukt snygg klocka föresten!

2008-07-20 @ 15:41:18
URL: http://ericaoscarsson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Åh, ja.. det är klart att du måste börja rensa nu innan du åker! Oh, dessa söta brevpapper! Jag har oxå mängder med sånt i min garderob som jag fick av Karin då jag var liten! Vi BORDE brevväxla när vi har tid! Ja, typ sisådär en gång var tredje vecka/månad! Speciellt då vi båda har såna där barnsliga, gamla brevpapper! Haha...

Kommer sakna dig enormt.

Åh, tack! Ja.. det var det första jag sprang på! Loppis är INTE dumt alltså! :D Om man tycker om det förstås ;)





2008-07-20 @ 16:59:02
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: clarah

åååh. det är den mest underbara klocka, ever!!! bah bah bah. och tidningarna. cosmopolitan kan slänga sig i väggen!

2008-07-21 @ 13:35:47
URL: http://claringen.blogspot.com
Postat av: Olivia

Ja, den är fantastisk! Den tickar liksom sådär högt oxå :-).. Åh, JA! Cosmopolitan skulle slängt sig i väggen för längesen!!! Och alla andra nuvarande tidningar! Dessa har rena och simpla framsidor, inte massa rörigt!

2008-07-21 @ 14:45:24
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: clara h

ååhhh. jag dör snart. måste. på. loppis. nuuuu.

2008-07-21 @ 17:30:43
URL: http://claringen.blogspot.com
Postat av: Émelie

När man ser vad du har köpt är det lätt att glömma bort att 95,3 % av allt som finns på loppis bara är fult och gräsligt! Haha, själv har jag bara köpt böcker på loppis, surprise surprise! Och, nu när jag tänker efter, en kostym till en köruppvisning...

2008-07-21 @ 22:32:40
Postat av: emmie

goooosh va FINA grejer!!



stumpis. pyss.

2008-07-21 @ 23:42:59
Postat av: Olivia

Émelie: här ser vi vilka olika synvinklar vi har på loppis! :D.. Okej, det beror självklart på vilken loppis det är, men på den vi var på var 80 % FIIIINT!!! Ja, se där! Loppis är både billigt och fint!

Emmie: åh tack myyysiga du! Och förresten, jag har inga pengar på mobilen, biljetterna till Katie Melua kostar 479 typ.. De är ju dyra, men vi vill väl höra henne? Puss!

2008-07-22 @ 00:00:59
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback