Inspirationen är på topp.

Idag var en slappis-dag av en orsak: min enda lediga dag denna vecka. Så jag har helt enkelt gjort väldigt lite.
-Jag gick upp 11.
-Klädde inte på mig förrän runt 5-tiden. Och innan dess åt vi och fikade med Samuel och Johanna med barn.
-Klockan 6 bestämde jag mig för att göra nåt. Jag klarade inte av att vara hemma mera. Jag gick en långpromenad. Jag stannade till hos Ola&Emma och Johanna.
-Jag var hemma 8.

Det var när jag gick jag fick inspirationen. Hela vägen hem från Ola och Emma gick jag och var drömmande. Med underbar Frank Sinatra-musik i öronen och den fina naturen runt omkring kunde jag inte låta bli att börja drömma om mitt liv som vuxen. Jag gick förbi så många fina hus, och jag gillar då speciellt hur dem ligger... med fält runtom och långa grusvägar upp till dörren.
Jag tänker mig ett inte alltför stort hus som är inrett helt i 50-talsstil och fyllt med loppisfynd, utan tv och dator, med endast min man som sällskap. Vi bjuder in vänner på te sent på kvällarna och lyssnar till Michael Bublé på en gammal radio, och kanske tar oss en svängom i det stora vardagsrummet. Underbart säger jag bara. Totally lovely.

Kommentarer
Postat av: Sarah

De där omtalade barnen da?! Vart är dem?

Men det låter ju inte helt fel om jag får säga vad jag tycker ;)Jag vågar inte ens tänka så långt in i min framtid, det är nog lika bra att jag lever i ovisshet om hur den kommer bli, eller vad säger du? ;)Kommer aldrig att kunna se mig själv som vuxen eller rättare sagt jag kommer förmodligen aldrig att bli vuxen xD <33

2008-07-22 @ 22:05:30
Postat av: Olivia

Haha, barnen? Vilka barn? ;) Jo jo, dem kommer oxå! Underbara barn med Gilbert-kläder! :D

Hahhaa, du nä! Du kommer väl aldrig att växa upp ;D.

Postat av: emmie

määääh, utan tv, hur ska du då kunna glutta på dirty dancing 2 ?? ;) höhö!

2008-07-22 @ 23:41:56
Postat av: Olivia

JO, det har du rätt i.. det tänkte jag inte på :D. Kanske en tv i alla fall då!

2008-07-23 @ 10:46:09
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Seriöst både jag och min syster satt och försöktre föreställa oss hur jag skulle bli som vuxen, stdgad familje mor! Vi skratta så vi höll på att dö! Jag kommer ALDRIG växa upp utan jag kommer dra runt på min longboard hela livet, dra runt med massa snygga surfar människor och så kan jag passa andras barn xD

2008-07-23 @ 15:21:42
Postat av: Émelie

Bara du, Olivia, har med Michael (Brûlée) Bublé i sin föreställning om det perfekta livet! :D

Själv ska jag hitta en tweed-och-manchester-klädd påg med pop-ig mustasch och dubbel namn (så att våra barn kan heta "Whatever" Vangen-"Någonting"-Lindgren-"Bluuh" ) och vi skall flytta in i British Library ihop, där vi skall dricka kaffe dagarna i ända och citera våra favorit böcker/låtar/filmer och leva lyckliga i alla våra dagar! xD Sikta mot stjärnorna så når du kanske en trådtopp. Ni är alla välkomna att komma på besök, men kolla öppettiderna så ni inte kommer efter stängningsdags ;D

2008-07-23 @ 21:04:55
Postat av: Olivia

Sarah: Haha, fy vad roligt!!! Det hade varit trevligt om du aldrig växer upp.. så man kan komma till dig och leka ibland, vara barn liksom ;) Vi andra, som KOMMER växa upp.. höhö!!

Émelie: Ja, jag och Emmie har honom i vår värld! Love him! <3. DET skulle passa dig helt utomordentligt bra Émelie! Kan riktigt se detta framför mig, hahah! Ni sitter inlåsta i ert bibliotek utan att bli störda! haha.

2008-07-23 @ 23:17:46
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi skulle leka kurragömma och titta snett på alla som kommer för att låna böcker, haha! "Eh, ursäkta, men vi booooor faktiskt här!" Såna orginal vi skulle vara! Vi går endast ut för att dricka te i ditt loppishus ;) <3

2008-07-24 @ 22:43:32
Postat av: Olivia

Alltså, vilket fantastiskt grannskap vi skulle vara!!! Underbart att höra att jag hör till en av era "många" vänner ;-) Detta hade varit otroligt roligt alltså!!

2008-07-25 @ 08:26:37
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vi skulle bli det coolaste grannskapet i stan!! Du i mitten med ditt loppis hem tillsammans med din stilige man ;) Emelie, din vänstra granne med en massa kultiverat folk hos sig och en..som det låter på beskrivningen, mycket skum man xD också jag, din högra granne, som aldrig växer upp. Hos mig kommer allting att vara barnsligt i galna färger och ständig musik spelandes ur högtalarna och en massa barn son jag kommer passa åt alla som har skaffat sig ett liv ;) Det kan inte bli bättre xD

2008-07-25 @ 23:31:08
Postat av: Sarah

också så klart de snygga surf männsikorna som alltid är i min närhet ;)

2008-07-25 @ 23:32:43
Postat av: Olivia

De tre beskrivningarna på våra "drömliv" visar en klar skillnad mellan våra personligheter!!! :-) We have to fix those lives!

2008-07-26 @ 08:30:01
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback