Avnjuter en god läsning

96859-577

96859-578

En riktigt god och prisvärd läsning just nu är "Greven av MonteCristo". Inhandlad för 1:- på loppis här i Veddige! Jag har sett filmen med James Caviezel (spelar Jesus i The Passion of the Christ), och tycker den är helt fantastisk. Storyn är grym! Så när jag hittade boken för endast en krona slog jag till. Nu har jag kommit mer än halva från att ha börjat läsa igår. Samtidigt har jag bara lååånat lite utav pappas Ahlgrens Bilar. Förlåt. Dem var så lockande...

Kommentarer
Postat av: Émelie

Boken är inte särskilt lik filmen, va? Har läst den själv, för hundra år sen och minns att nästan inget var likt. :D Böckerna är alltid bäst!

2008-01-17 @ 17:09:21
Postat av: Olivia

Émelie: Näe, alltså.. det är många fler personer och situationer inblandade i boken, som dem inte har med i filmen! Så långt jag har kommit i alla fall. Så den är inte väldigt lik filmen, det har du rätt i! Ja, böckerna är alltid bäst. Har alltid mer info!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback