Julen, det är...

- när mamma dukar med finporslinet
- en tid då man träffar familjen flera dagar i rad
- så ljuuuvligt
- förväntansfulla barn som tror på tomten
- glädje och frid, en tid för eftertanke
- julevangeliet och allt som hände i Betlehem den natten
- den traditionella julasoppan
- mammas julförkläde som är ett måste varje år
- mammas egna köttbullar med mycket äpplemos till och underbar julskinka
- vacker julmusik
- nostalgi
- att njuta utav dagen
- den gladaste tiden på året för min del

... listan kan göras lång. Ni kan inte ana vilken fin jul det varit/är! Så säger jag varje år, jag vet.. men jag bara älskar julen så mycket. Gemenskapen, maten, det nostalgiska och traditionella, måstena, o.s.v. Underbart. Och även fast det inte är alls så viktigt som det andra med julen, får jag ändå nämna att jag fått väldigt fina julklappar.

Som t.ex.
ett par headphones (som jag önskat mig)
kläder
"Boken om kreativ Scrapbooking" som även innehåller lite tillbehör
en 50-tals-almanacka!
en vacker staty att ha i mitt sovrum
ett snyggt album som man vecklar ut (till för att jag ska scrappa i) + scrap-prylar
en gammal vacker bok där Karin klistrat in lite vita papper i, så jag kan ha den som en dagbok!
ett urgulligt hårband
o.s.v.

Nu har jag bara lite ångest över att julen snart är över, hu vad tråkigt. Jag blir nästan lite sorgsen, för när julen är slut är det inte långt kvar tills lovet är över. Fy, såna tankar orkar jag inte med nu. Och så brottas jag med andra tankar, som att jag måste börja övningsköra regelbundet... jag börjar nämligen bli skraj inför uppkörningar och massa sånt (okej, ett år kvar, men det går fort!!). Men än så länge är jag glad att jag får vara ledig, och att jag faktiskt ska träffa härliga vänner innan skolan börjar! Det gör mig glad i själen. Och så tänkte jag sätta mig ner och scrappa lite med mina nya julklappar snart. Men först ska jag jobba i tre dagar.

Jag hoppas ni haft en jättefin jul. Jag förundras varje år hur fort tiden går... och jag har stor förväntan inför det nya året! Vad kommer hända nästa år som inte hänt i år?


Vår julgran


Jag vaknade på julaftons morgon av att mamma tänt mina ljus på sekretären. Vilket ljuvligt sätt att vakna på!


Dukat för julasoppan 12.30 i väntan på familjen Freiman.
Konrad leker med kyrkan som kan spela "Stilla natt" om man vrider upp den.


Freimans anländer med tomtebloss i händerna. Stämning!


Barnen springer självklart fram till granen och kikar på paketen! Brasan brinner, underbart.


Dukat för julmat. Johanna hjälper mamma med Ossian på armen.

Kommentarer
Postat av: Marielle

vilken underbar julstämning :')

2008-12-26 @ 13:52:00
Postat av: Sarah

Låter som att du har haft en underbar jul snygging :)



Haha, "Börjar bli skraj för uppkörning!" Gudars kvinna jag ska köra upp det kommande året och jag har inte suttit bakom ratten en enda gång xD Du ska nog klara det fin fint när det väl gäller ;)

2008-12-26 @ 19:41:03
Postat av: Olivia

Marielle: Åh ja!!

Sarah: Tack för att du alltid är en uppmuntrande kvinna!

Postat av: samuel

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHH :)

2008-12-26 @ 22:56:53
Postat av: Olivia

Hahaha ;)

2008-12-27 @ 09:11:38
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback