Loranga, Masarin och Dartanjang

Snygg rubrik, huh? Det blir mitt snygga tema för dagens inlägg.

På eftermiddagen runt halv fem är jag precis hemkommen från jobbet och har en lång stund, stressad, klurat på klädval inför kvällen. Minuten efter bär det av till Skövde. Med pappa som chaufför och jag och mamma som passagerare blir resan på två timmar ganska trevlig. Jag och mamma växlar mellan att lyssna på våra iPhones och att bara vara sociala med varandra och pappa. Något väldigt roligt under resans slut var då vi körde igenom stället som hette "Trädet", vilket vi skulle komma ha väldigt roligt åt innan vi åkte hem igen. Och förklaringen till min rubrik är att vi åkte förbi ett ställe som hette Loringa, vilket fick våra tankar att gå till Loranga, Masarin och Dartanjang. För tokigt var det.

Anledningen varför vi åkte till Skövde var endast en. Bl.a. min bror Jakob och min kusin Rikard är där under helgen och leder lovsången på en konferens vid namn Equip, tillsammans med Mattias, Therese, Magnus, Samuel&Lotta, Andreas&Victoria. Så mamma och pappa hade bara fått idén att åka dit och lyssna på dem under kvällsmötet. Men vi var inte ensamma om det, min morbror, hans fru och Rikards flickvän Stina var också på väg. Det var en väldigt mysig eftermiddagstur!

Lovsången var väldigt bra, synd att de inte spelade mer lovsånger under just den kvällen. Det var mysigt att vara med, och härligt att se några bekanta på scenen i Pingstkyrkan Skövde.
Efteråt åkte vi allihop till Max och åt hamburgare. Väldigt roligt hade vi. Allt flum och all övertrötthet kom på samma gång då Lotta plötsligt frågade: "Körde ni också igenom Trädet på vägen hit eller?". På grund av detta spann alla vidare på hur kul man kunde ha med det namnet på orten. Och självklart skrattade vi så vi grät, där inne på Max.
"Jag är stamkund i Trädet", "Jag härstammar från Trädet", "Jag heter Åke Green och kommer från Trädet", "Janne Bark heter jag, kommer från Trädet".
Det kunde bara bli värre och värre.

Tack alla för en otroligt rolig eftermiddag/kväll!


Kommentarer
Postat av: Émelie

Loranga, Mazarin och Dartanjang är obeskrivligt underbara! "Vi har målat badrummet helt i guld! Okej, det här var roligt. Vad gör vi nu?"

2008-08-03 @ 15:51:48
Postat av: Olivia

HAHHAA, grymt bra! Jag läste en bok med dem när vi semestrade i Göteborgs skärgård när jag var mindre. (Rörö för att vara exakt). Har inte sett tv-programmet! Jag och Jakob bara asgarvade åt de fula teckningarna!!

Postat av: Olivia

PSST. Masarin stavas med S! Jag har kollat upp det! :D

2008-08-03 @ 20:32:50
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Émelie

Ja, det visar ju bara att jag inte är någon Masarin-expert :D Tv-serien är bra tecknad, har jag för mig. Tänk, i stil med tecknade "Karlsson på taket" :D Fast jag tycker nog att de fula teckningarna har mest charm!

2008-08-04 @ 09:43:03
Postat av: Olivia

Ja, teckningarna är lätt bäst :D

2008-08-04 @ 12:54:34
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Loranga, Mazarin och Dartanjang! Jag har för mig att en teater hette så? Jag och mormor var och kollade på den när jag var liten! :P Óm det var rätt :)

2008-08-04 @ 19:34:06
URL: http://trailer.blogg.se/
Postat av: Olivia

Det var det säkert!!! :D Asroligt :D

2008-08-04 @ 22:27:59
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: therese

Tack för att ni kom!! Det var såå kul!

2008-08-05 @ 10:35:58
URL: http://thesan.blogg.se/
Postat av: Olivia

Ja, det var verkligen roligt att komma Therese!!! :-)

2008-08-05 @ 11:06:04
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Annie

HAHAHAHA, Trädet!!! Därifrån kommer våran pastor :D Och det roligaste med det är att han faktiskt heter Lööv i efternamn! hahaha :D



Och Loringa, det ligger typ där jag bor :D Förmodligen åkte ni förbi ett antal skultorps-skyltar också! där bor jag ;)

2008-08-11 @ 21:02:43
URL: http://aeni.blogg.se/
Postat av: Olivia

Nä fy vad roligt!!!!!

Ja, det var när vi åkte förbi Loringa som vi kom att tänka på Loranga, Masarin och Dartanjang :D



Jaha, bor du i Skultorp? Då vet jag ju!! :D

2008-08-12 @ 14:21:51
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback