En tidsmaskin vore bra att ha ibland.

Ibland vill jag att tiden skulle stannat där den var. För sisådär några år sen. Platsen är pingstkyrkan i Veddige/ församlingshemmet Veddige/ Hemma hos Adam Strand. Ungefär varannan kväll i veckan. Rollfigurerna är mer eller mindre jag, Johannes, Adam, Thomas, Erica, Anthony, Jakob, Marie.

Vi säger att vi är hemma hos Adam denna gång:
Vi sitter i Adams rum, på nedervåningen där ingen annan håller till så sent på kvällen, förutom lilla Simon som sover i rummet intill. Ett dunkelt ljus lyser upp det lilla rummet som fyllts av prylar. Vi sitter i soffan och golvet och spelar spel. Det klassiska Settlers, eller kanske kort. Adam har på hög musik, något i stil med Jerusalem som alla tyst eller högt nynnar med i. Vi skrattar, skämtar internt om olika saker, har jättetrevligt. Jag uttrycker något som får alla att skratta, så smått knuffa undan mig, och vips: jag har skrivit historia för de närmaste åren. Ett internskämt som Olivia sagt, haha.

Natten är ung, jag vill aldrig att tiden ska ta slut. Adam letar filmer på sin dator...vi bestämmer oss för att se några gamla filmer vi gjort själva. Vi trycker ner oss i soffan, jag försöker med allt jag har att få en plats bredvid Adam, för vem ville inte sitta bredvid honom? (Det var vad jag tänkte, förälskad som jag var).

Under filmen kan det hända att man somnar om klockan är mycket, och då tycker Adam och Thomas att det är väldigt roligt att ta fram mobilkamerorna och föreviga ögonblicket av mig och Erica.
Vilka minnen, vilka minnen. *Drar en djup suck*. Ibland vill jag att tiden skulle stannat där den var. Eller i alla fall kunna spola tillbaka den för en stund.




Någon som känner igen sig?

Kommentarer
Postat av: Erica

HAHA! kolla daniel! ^^,

2008-04-15 @ 20:10:16
Postat av: Olivia

Jag VET, värsta rufset HAHA!

Postat av: Johanna

Jag känner igen mig! ;) Usch vilken bild :P

2008-04-22 @ 18:10:24
URL: http://trailer.blogg.se
Postat av: Olivia

Hiih, den är gammal och söt :D!

2008-04-22 @ 19:07:39
URL: http://oliviajohansson.blogg.se
Postat av: Tomas

OJ.. det var mig en gammal bild på mig de..

det är goda minnen man har från då.. saknar det..

2009-04-11 @ 19:58:02
URL: http://teamiceman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback