Lista

Hittade en trevlig lista på Majas blogg. (Står på länkar på "väninna").

Allmänt
Önskar du att du bodde någon annan stans?
Hm... Nja, inte just nu. När jag skaffar familj kanske, får se...
Tycker du att du är attraktiv? Fråga inte mig.
Dricker du? Nej. Förstår inte innebörden i det.
Använder du droger? Nej.
Vilket schampo använder du? Wella.
Vad är du rädd för? Ollonborrar - de äckligaste djuren jag vet.
Gillar du att tvätta? Nja, inte så värst.
Gillar du berg och dalbana? Nej... det är lite läskigt ibland. Skulle aldrig ge mig upp i Balder!

Senaste?
Filmen du hyrde?
The Holiday med syster. En otroligt fin film.
Filmen du köpte? A walk to remember.
Låten du hörde:  Någon dålig låt från en klasskompis mobil. "Jag har en, två, tre gånger om..."
Låten du laddade ner? Vet inte, det var längesen jag laddade ner en låt.
Personen du ringde? Igår, Marie Hirv.
Personen som ringde dig? Johannes Hirv. (Det låter som om jag bara pratar med Hirvarna, men nej.)
TV-program du såg? Länge sedan jag tittade på TV...
Person du tänkte på? Mamma, angående shoppingrundan till Göteborg på fredag.

För eller emot?
Utnyttja någon? Emot.
Ungdomar som röker? Emot.
Sex före äktenskapet? Emot.  
Köra onyktert? Emot.
Förhållanden? För, såklart!

Favorit?
Mat:
Mat med vitlök, gärna en god sås med pasta eller kyckling kanske.
Låt: Just nu rullar Salem Al Fakir i mitt huvud. Väldigt skön! This is who I am.
Sak att göra: Vara med vänner och familj, sjunga lovsång m.m.
Sport: Gillar inte sport. Om dans är en sport så väljer jag det.
Dryck: Iskall mjölk eller vatten.
Kläder: Smala jeans/byxor med en söt klänning eller tunika till. Min gröna top från Madeira, mina vita blomskor och mitt fjärilshalsband.
Film: Många är jättebra! Jag gillar The Holiday, A walk to remember, Dagboken o.s.v.
Bil: Nja, vet inte.
Serie: Följer ingen serie.

Har du någonsin?
Gråtit över en pojke?
Ja, det har väl hänt en gång. Kärleken är mäktig.
Gråtit över en flicka? Ja, faktiskt. En bästaste vän som jag tycker så mycket om, men som jag inte umgåtts med på länge.
Ljugit för någon? Tyvärr, det gör alla.
Varit i slagsmål? Slagsmål är väl fel ord, snarare bråkat med min bror och slagit honom då jag var yngre.
Blivit arresterad? Nej.
Träffat någon från internet IRL? Nej!

Antal?

Gånger du vart kär?
Ett x antal oseriösa gånger i lågstadiet, men det räknas nog inte. Annars två gånger seriöst.
Gånger ditt hjärta brustit? Det är i så fall då kompisar har varit dumma mot mig, annars händer det väl då och då att det brister på grund av andra saker.
Hjärtan brustet på grund av dig? Fråga inte mig, det har kanske hänt... men det är väl inget man hoppas på!
Tjejer du kysst? Ingen. Puh!
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Går kvar i nian än så länge....
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Några gånger då jag för längesedan var med i en barnkör, och senare i en ungdomskör för några år sedan.
Ärr du har på kroppen? Ja, på benen här och var. Men inga större.

Senaste?
Boken du läste?
En bit ur Raskens av Vilhelm Moberg (skolbok).
Personen du fick e-mail av? Pappa, ett utskick om vad som händer i vår kyrka.
Personen du fick brev av? Beställning på Zoovillage. Ett par Roxy-flipflop.
Personen du fick sms av? Sara Strand.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Igår, kyckling och ris.
Saken du köpte? Godis :/. Innan dess smink.
Vad har du gjort idag? Varit i skolan. Åt när jag kom hem.
Var det kul? Inte så värst.
Brukar du svära mycket? Nej. Har nog svurit en eller två gånger i mitt liv, och de tillfällena kom jag inte ens ihåg. Det var innan jag visste vad de betydde...
När stiger du upp på morgonen? På skoldagar: 07.15 eller 07.30. Lediga dagar: 10.00 - senast 12.
Gillar du att slåss? Nej. Jag är för klen :)
Vad har du på dig? Mina Acne-jeans (älsklingsbyxorna!), en grå-randig tunika, en svart kofta och mitt fjärilshalsband.
Vad ska du göra ikväll? Öva inför Joykids-jubileum i höst + bli förhörd på so-prov av mamma.
Vad är du allergisk mot? Inget vad jag vet.
Var har du ont? Ingenstans.
Använder du hårspray? Nej.
Kan du stå på händer? Nej.
Håkan Hellström eller The Ark? Ingen.
Salt eller socker? Svårt. Salt tror jag.
Gillar du ketchup? Stundtals. Beroende på vad man har det till för mat.
Är du glad nu? Ja. Lite stressad, ska ner på övningen.
Var du glad igår? Ja, hyfsat.
Vad dansar du till? Som Maja svarade: Casting Crowns :)
Stockholm är... ? en stad jag minns som liten. Gamla Stan - mysigt! Vill dit och shoppa :)
Göteborg är? En härlig stad.
Spaghetti eller makaroner? Spaghetti
Land du vill besöka? (just nu:) England (London). Frankrike i sommar.

Kommentarer
Postat av: Emmie

Visst är The Holiday en mysig film!!

Är det bra med dig? puss

2007-05-07 @ 19:25:39
Postat av: Maja

Haha! Du och jag och Casting Crowns! Visst blir bloggandet roligare när man gör listor!

Postat av: kajsa

hej ! trevlig sak snor den av dig tror jag .,,. kram

2007-05-10 @ 19:32:58
Postat av: Olivia

Emmie: Den är supermysig! Ja, allt är bra med mig. Hoppas allt är bra med dig oxå! :) Snart fyller du år! :) puss
Maja: :D Ja, det är jätteroligt med listor! Snor lite av dig ;)
Kajsa: Klart! kram

2007-05-13 @ 15:15:54
URL: http://oliviajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback