Vidhöge är ett minne blott

Avslutningen
Jag tog stegen över kyrkogången in genom portarna till den årliga skolavslutningen. Detta året var det min sista.

Programmet höll sina strikta ramar som vanligt. När jag pratade med pappa efteråt berättade han att "Den blomstertid nu kommer" och "Nu grönskar det" hade spelats likadant på orgel i 24 år... Men vad vore väl en skolavslutning utan dem?

"Olivia Johansson!"
Jag gick upp för scenen och fick mitt kuvert med betyg, kramade Lars, Kerstin och rektorn, fick en ros, och ställde mig på scenen. Nians skolavslutning. Slutbetygen.

Fotograferades gjorde vi efter avslutningen i kyrkan. Jag hade med mig Nya Testamentet till mina klasskompisar, som avskedspresent liksom. Jag fick rosor som delades ut av Marielle, Emma, Malin&Jonna och Coffe. Dem står nu i en vas i mitt rum.
Avskedet var kramigt. Kram på kram, 26 personer igenom...

Fest hos Emma
Jag åkte hem med armarna fulla av rosor och åkte med pappa till Restaurang Monark och åt lunch, min snälla pappa.
Klockan sex var klassen bjuden hem till Emma innan folket skulle ut på stan. Det var trevligt, men jag hann inte vara med så länge, bara till halv åtta då jag åkte med Jakob till stan i förväg. Nykterhetstävlingen väntade ju :)

Stan
Jag, Jakob, Marie och Daniel kom in till stan och gick ner till Societen för att anmäla oss till nykterhetstävlingen. Jag träffade mina klasskompisar, gick runt och tittade på folk och åkte hem.

Idag har jag jobbat och varit på möhippa för Sara. En vecka tills hon gifter sig med Åke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback