Liv

Deppa inte ner dig Olivia. Skolan är snart slut. Betygen är snart ett minne blott. Plugget är snart över. Du ska snart få lov.
Alla pratar om dessa betyg. Slutbetyg, slutbetyg, slutbetyg, slutbetyg. Värre och värre.. Jag vet att det är våra slutbetyg som sätts, men alla jämför jämt med andra. Som om det är viktigast.

För mig är mitt kristna liv viktigast. Mitt liv med Jesus, det underbara livet. Jag struntar numera i antalet MVG. Om jag skulle få se hela Sverige bli kristet, då skulle jag vara lyckligast av dem lyckligaste. Inget annat är så viktigt för mig som att göra Guds vilja.

Jag måste få vara lite extra radikal idag, låt mig få citera en otroligt bra sång från min storebrors gamla band:

Jag har en sak jag vill berätta för dig.
Om en man som kom till vår jord en dag för längesedan.
Jag tror du hört hans namn, nämnas någon gång.
Jesus är den mannen som jag vill sjunga om.

Jag vet att många förr har tackat nej.
Men en sak vill jag fråga dig. Ja, en sak vill jag fråga dig.

Tror du att Jesus dog för dig?
Och vill du våga chansa på att han kan göra allting helt igen?
Ja, jag vet. För jag har upplevt det. Jesus, du är glädjen i mitt liv.

Du kanske går med stora bördor i ditt liv.
Men vår Gud han vill att du ska bli fullkomligt fri.
Det kan kosta på ibland men vad underbart det är
att få vara frälst och veta att mot himmelen det bär.

Kommentarer
Postat av: Jakob

Den är bra!

Postat av: Olivia

Apseluut!

2007-06-05 @ 23:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback