Hemma igen efter en ljuvlig vistelse i Frankrike

La Suéde. Hemma igen. Oj, vad det har varit skönt och underbart! Två veckor med strålande sol på franska rivieran - St Maxime, och så kommer man hem till detta sommarväder?!?! Usch, så tragiskt för alla semesterfirare! Men vi hoppas väl på sol så småningom? Jag ska försöka redogöra vad som hänt i mitt liv under dessa två veckor utan att det ska bli alltför långdraget... (som det ofta blir när det är jag som ska berätta något!).

Veckorna har innehållit:

- SOL, SOL, SOL.
Jag har blivit brunare än jag nånsin varit, även fast det inte är något att skryta med när det gäller mitt pigment kanske...

- Temperaturer (i luften) mellan 22-31 Grader celsius.
Temperaturer (i havet) har varierat jättemycket p.g.a. strömmar som kommit. Allt mellan kalla 14 (!!!!) och 24 grader... Allt p.g.a. strömmar, eftersom det blåste vissa dagar. Men skönt ändå! Många dagar var det skönt i vattnet.

- Utflykter.
Monaco, Draguignan och St Tropez (låg bara ungefär 1,5 mil därifrån). Bilder kommer! Orkar bara inte lägga upp dem nu, har kommit hem idag, så jag väntar lite. Men det kommer!

- Goda, mysiga, lyxiga och fina restauranger.
"La Belle Aurore" - Gourmet-restaurang med lyx. Utsikten mot det öppna havet var fabulös. Servitören var lik Prins Karl Philip och servitören med gula västen var charmig! :). Dock var inte kronärtskocks-soppan min favvo :/ blä... Annars, super! +4

Minns inte vad dem andra hette, har inga kvitton på namnen... men vi åt mycket goda pizzor på en restaurang vi åt på förra året (Erica vet på vilken restaurang jag menar), goda glassar i Monaco och mycket mer!

- Roliga händelser.
Folk med bauta-ormar runt halsen stod vid restauranger, en krokodil av sand hittades uthuggen på stranden en dag (urcooool!!), vi fann nöje att titta på en gubbe som befann sig vid poolen varje dag, som hade koll på alla vid hela poolen! Han hade en bok framför sig och läste två rader, tittade upp, läste två rader, tittade upp, o.s.v. Urlustigt!
Och!!! Sist, men verkligen inte minst. Vi såg prinsessan Madeleine gå förbi oss på ett café i St Tropez! (Kungafamiljen har en sommarstuga i St Maxime, bara ett stenkast ifrån där vi bodde, så antagligen befann hon sig där och var i St Tropez och shoppade loss!)

- Det är tydligen väldigt ovanligt med blonda, unga tjejer oxå... Många stirrade på mig som om jag vore en utomjording ;) och några charmiga fransmän log brett :) haha! Ja, det är fransmän det....

- Shopping. Mitt största intresse såklart. Det fanns fullt av små boutiqer och affärer överallt där vi bodde. I St Tropez bland alla lyxbåtar, i mysiga St Maxime, i gränder - överallt! Jag köpte:

- Haremsjeans i trekvarts - McLeam Jeans.
- HelloKitty-tshirt, svart med rött tryck - Hello Kitty.
- Svartvitt linne med blommor på - Yinda Paris.
- Vita örhängen med pärlor och olika grejer på - Ikita.
- Vitt armband i samma typ som örhängena - Ikita.
- Rosa mobilfodral - Pucca.
- Röda läder-Converse (<3)
- Grönt armband - Inget märke. Från ett varuhus i Marseille.
- Svart bandeau-bikini - Missinguette

Mycket. Jag vet. Men jag är sån. För egna pengar. Inget annat.

Bilder kommer, jag lovar. Det blir roligare att läsa och sätta sig in i sammanhanget då. Nu ska jag gå och duscha, skönt!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Skönt att du har fått njuta av sol i Frankrike!! Här har det mest regnat hela tiden.
Vilken fin blogg du har!

Postat av: Olivia

Junitjej: Jag har förstått detta, så otroligt tråkigt! Tackar så mycket! Kul att du tittade in :)

2007-07-09 @ 11:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback