Hem, ljuva hem.

Joann och Johannas nyköpta hus är underbart. Jag har varit där idag och ätit middag, fikat, lekt med Max, tittat på när Joann och mamma har målat, pratat med Johanna och Addick och njutit. Huset är gammalt men väldigt fräsht. Det kommer verkligen att bli jättesnyggt när allt är klart! Jag längtar redan efter en familj och ett eget inrett hem när jag ser hur lyriska Joann och Johanna är. Imorgon ska jag dit igen, halv elva, och måla. Jag ser verkligen fram emot det.

Och förresten. Badrummet är nu HELT klart, om man ska räkna med att vi idag köpte den sista prylen; en "hel-spegel" som vi satte upp på kaklet.
Och... hallen har målats! Vita väggar och röd färg vid klädhängaren och en liten bit bredvid garderoberna. Nu ska bara golvet målas grått; läckert!
Och... nästa projekt blir allrummet. (Äntligen ;D) Nya soffor, ny tapet/färg på väggarna. Roligt!

Om någon frågar dig hur en som precis flyttat dit egentligen kom dit, och du inte vet, kan du säga 'På det vanliga sättet, om du förstår vad jag menar'.
-Nalle Puh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback