Olivias lov, dag 2

Uscha mig vilken slapp dag. Det är det värsta med lovdagar då man inte har något att göra... man blir slapp och trött och seg! Min dag har inte varit särskilt händelserik än så länge. Jag fick kliva upp 7.30 (Blä! :S) för att ha en timma på mig innan jag skulle passa den årliga tandläkartiden. Men att gå upp så tidigt på sitt lov, för att åka till tandläkaren i tio minuter, då jag inte ens hade några hål, det var lite tråkigt.

Btw. Sen dess har jag faktiskt inte gjort så mycket som att lyfta stortån. Jag har tjuvlånat Jakobs nya Nintendo DS (Tyst! Säg inget till Jakob...) men inget annat. Inte förrän i eftermiddag har jag planerat att göra något. Då ska jag åka till Karin och Konrad och fika lite :)

Några utav mina vänner som har gått ut gymnasiet och jobbar, säger till mig som har lov:
"Ja, vissa har det bra..."
Vad svarar man på det?
"Ehm... ja."
Jag har det bra som har lov, visst. Men oj, så slappt det är.
Jag utropar: "Eller förresten, jag ska jobba lite på lovet! Se där... jag har det mindre slappt än andra i min ålder!"
Dem svarar: "Jamen, vadå jobba? Att stå bakom kassan i en affär, kallar du det "jobba"?"
Då svarar inte jag. Jag har inget mer att säga, bara att reta dem. Jag har lov, och det är väl skönt tänker jag... :)

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback