Julen 2007

Julafton var precis som den skulle, om inte bättre! Jag var så nöjd, har kanske aldrig varit så nöjd med en julafton! (Det säger jag varje år säger mamma :D).

Familjen samlad, 12 pers (exlusive Samuel, Karin och Konrad) och julasoppan doftar fantastiskt. Jag är som ett barn på nytt. Det spritter i kroppen på mig och jag är så överväldigad av att det är jul. Ordet jul får det att hoppa till i magen på mig och får ögonen att lysa. Alla tindrade ljus, den gamla, röda duken på bordet, alla är där.

Kalle kl 15, som vanligt har vi massor av kakor, lussekatter och julmust på bordet. Alla skrattar åt det vi sett i ett 30-tal år (för dem syskonen som är äldst) och många kan replikerna som sägs.

P.g.a. barnens otåliga väntan på julklapparna delar vi ut dem direkt efter Kalle. Det är enormt mycket paket under granen, och även jag är förväntansfull och beter mig som ett litet barn. Max, Addick och Lisen får öppna sina paket först, eller jag får väl säga riva, för det var vad dem gjorde. Sedan är det de "vuxnas" tur :D. Jag fick otroligt mycket fint!! Jag är inte missnöjd med en enda julklapp.

Julmaten... så fantastiskt mysigt att äta då det är kolsvart ute. Mammas hemmagjorda köttbullar att doppa i äpplemos är ett måste. Och skinkan på det goda brödet förstås.

I år hade Joann fixat 2 grötpaket, så i år fanns det två mandlar i gröten. Alltid lika roligt. Och som vanligt fick Joann madeln, och gömde den mycket diskret i handen för att få folk att fortsätta äta :D. Paketet fick lottas ut och den andra madeln fick pappa. Oseriösa paket som vanligt, men så roligt :).

Sist lekte vi en rolig lek. En fantastiskt julafton hade vi haft. Och juldagen som följde var jättemysig. Då kom även Samuel och Karin. Vi skulle inte köpa julklappar till varann, bara mamma och pappa till Konrad. Men de hade köpt några smågrejer till alla oss ändå! Så gulligt! Jag fick en Marilyn Monroe-tavla som jag satte på min hylla i mitt rum. Jättefin!!

96859-545


Paketöppning i full fart!


Vad vore julen i all sin glans, om inte Jesus fanns?
Nä, just det! Vi skulle inte ens fira det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback