Gud i fokus.

En sak jag tycker är det värsta med att det är så mycket i skolan, speciellt innan jul, är att det känns som om Gud får alldeles för lite fokus. Och så borde det verkligen inte vara. Han går ju med mig i de där korridorerna varje dag, sitter bredvid mig då jag öppnar skåpet, hjälper mig när det är mycket och skyddar mig från faror. Jag vet det, och det är egentligen han som borde ta upp de mesta utav mina tankar. Vad underbart det skulle vara om man kunde prisa Gud lite mer när man gick i skolan... Han kommer liksom lite i skymundan.

Men ändå. Vad underbart att jag hela jullovet kommer få tänka på Honom, eftersom det är tack vare Jesus vi firar jul. Tack och lov att den underbara högtiden finns.

Jag tror att jag ska citera lite mer bibelord på min blogg hädanefter. Det hjälper mig att hålla fast vid att läsa Bibeln varje dag. Att inte glömma det... Som det är sååå lätt att jag typ alltid gör.

"Berätta om hans väldiga gärningar för alla som inte känner honom. Låt dem få veta om de häpnadsväckande under han gjort. För Herren är stor, ja, han kan knappast beskrivas med ord. Ära honom! Tillbe endast honom! Folkens alla avgudar är maktlösa, men vår Gud har skapat himlen! Ära och majestät omger honom, och hans styrka och skönhet uppfyller hans tempel."
Psalm 96.

Kommentarer
Postat av: Nina..kristen

Vad fint du skriver!! tack.!

2007-12-16 @ 22:19:16
Postat av: Olivia

Nina: Tack, vad roligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback