Anne of Green Gables

Hur i hela världen kan jag ha gått hela mitt liv utan en aning om hur bra Anne på Grönkulla var?? Det är skandalöst! Jag fick den första dvd:n av Maja och Jakob i julklapp, och har precis sett färdigt den idag. HELT FANTASTISK. Tack Maja och Jakob!!!! Jag är förälskad... nu måååste jag ha fortsättningen. Jag, mamma och pappa såg den. Mor och far hann dock inte se sista 20 minutrarna, men innan dess satt väl alla tre med tårar eller ett leende på läpparna. Jag blev helt förälskad i Anne. Så otroligt söt, och vilket språk hon har! Inte nog med att språket är väldigt fint, hon pratar ideligen, jätteroligt :D. Och den var så fiiin, hela filmen! Och Gilbert, vad söt han är. Man satt under filmens gång och hoppades att hon skulle förlåta honom för den där första skoldagen, men ack... vad lite småirriterad man blev när hon inte förlät honom :).
Men vad glad jag är att jag äger filmen. Jag är en lycklig ägare. Och den kommer ses om och om och om igen... precis som det stod i rimmet på paketet:

"Att lägga i din lilla samling
och spelas om och om igen.
Rödhårig flicka, tant och gamling
spännande fortsättning följer sen
(yes!!!! den ska jag ha!)
Njut och dröm dig bort i gammal tid
där ungdom och romans går sida vid."

96859-533


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback