Ehm, jag tror det är tisdag?

Jag vet inte vad jag ska säga om mina känslor om denna dag. Lite blandad. Dagen har sett ut så här:

Matte. Vi fick våra matteböcker idag. Dem verkade inte särskilt komplicerade. Jag gillar läraren, han är lugn och förklarar riktigt bra. Det är viktigt! Matten kommer nog bli rolig och bra, hoppas jag :).

Engelska. Roligt. Jag älskar språk. Vi fick några grammatik-övningar och så fick vi spela 4 i rad och öva oregelbundna verb. Lätt som en plätt, men roligt :)

Historia. Började inte bra. Kom två minuter sent eftersom jag och två tjejer glömt av tiden :O. Men oh gosh, jag kan ingenting i historia!! Lars Larsson har gjort mig till en ickevetande elev i detta ämne! Usch. Tur det bara är första året jag kommer ha det! Just av pinsamheten att jag inte kan något. Annars är det ju intressant!

Naturkunskap. Vi skulle lämna in läxan med dem 12 frågorna som vi gjort. Ehm, och så överraskade läraren med ett läxförhör/test! Det var inte planerat, och det var meningen. Men jag tror det gick bra! Vi såg en film om universum/big bang. Ganska intressant än så länge. Kan säkert bli diskussion om hur såvida världen uppkommit...

Samhällskunskap. Vi redovisade vårt projekt "Skapa ett samhälle på en ö där vi förlist med en båt på 500 passagerare". Intressant hur grupperna resonerat om hur deras samhälle skulle se ut!

Skönt. Inga läxor förrän torsdag. Och då är det franska, bara lite glosor! :) Ska plugga med Hanna imorgon.

Kram.

Kommentarer
Postat av: Joann Freiman

Det låter ju rikigt roligt att gå i skolan!!!! ........:-)

Postat av: Olivia

Joann: Ja, det är det faktiskt! Än så länge i alla fall :). Ha det så bra i Stockholm!! Utan mig ;)

2007-08-29 @ 14:35:58
Postat av: Nadiia

vilken skola går du på?

2007-09-14 @ 16:51:25
URL: http://metrobloggen.se/Nadiia
Postat av: Olivia

Nadiia: Jag går på Peder Skrivares Gymnasium i Varberg. Vart kommer du ifrån? :)

2007-09-14 @ 20:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback