Höst

Vad naturen är skön! När kvällar som dessa börjar närma sig höstkalla, kommer dem små djuren fram som skuggor under lyktstolparnas sken. Jag träffade just på den lilla taggbeklädda igelkottsarten när jag efter en cykelpromenad var på hemväg.
Igelkotten är ett speciellt djur som ger en sån där mysig känsla av kalla höstkvällar i soffan... Samtidigt som minnen dyker upp när jag var i ungefär fem års-åldern, då jag och mamma ofta satte ut en skål med vatten till den igelkott som bodde bakom våra stora enar vid husväggen på den tiden, då min ingifta farbror lärde mig klappa en igelkott utan att sticka sig på de vassa taggarna.
Vad jag längtar till den riktiga hösten - innekvällarna, tända ljus, halsdukar/sjalar, inköp av ny höstjacka och vantarna kommer fram...

96859-45   96859-47

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback