Nostalgi...?

'Djup, drömmande suck'

Jag var hos Adam igår. Det var FF hos honom, så vi, sju polare, åkte dit. Det var en riktigt rolig kväll. Alla verkade så glada, och alla skrattade. Det gjorde mig själv ännu mer glad, fastän jag var så trött efter min ihållande förkylning. Vi spelade Carcassonne och sen ...
Vi gick ner till Adams rum och jag tog mittenplatsen i den mysiga soffan.  Adam pillade med något på datorn, och så helt plötsligt fick vi för oss att titta på gamla videoklipp sen ett-ett och ett halvt år tillbaka. Oh, vilken nostalgi... Så roligt vi hade den sommaren, alla var så glada och goa på något sätt. Den sommaren glömmer jag aldrig. Det var något speciellt med den. Då jag började lära känna dem vännerna jag har nu. Nu känner jag dem nästan som syskon, men då det året var så mysigt och roligt. Alla var så speciellt snälla mot mig bara för att jag var minst och inte kände dem så bra. Tänk vilka vänner man har fått efter det!
Vi tittade på We got to be good to each other, Prästen + extramaterial och Syndromet som ingen förstod. Det låter lustigt värre, men vad roligt det var. Gamla internskämt kom upp och alla var så glada.
Inte nog med nostalgi, idag på morgonen kom Jakob och sa att han ville visa mig något. Han tog fram datorn och visade Sub-Zister. Så roligt! Alla såg så små ut; Jakob, Timothy, Adam, Johannes och Thomas :)

Ja, tänk vad bra man kan ha det egentligen... Jag är glad. Mycket glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback