En låång dag...

Igår var det som alla vet, den 13:e december. För mig innebar det som luciakandidat i Veddige Lucia att sätta på mig Lucia-kläderna och gå upp kl 06.00. Inte hade man en särskild fin röst så tidigt på morgonen, fastän vi hade sjungt upp.

Dagen började inte så bra när alla var morgontrötta och lite förkylda. Men den som var mest förkyld, det var stackars Frida. Hon mådde så dåligt att hon fick blåsa ut sitt ljus och sätta sig under programmet, det var nära att hon svimmat. Usch, detta var ju inte bra. Första uppträdandet... hur skulle detta gå? Frida sjunger ju solo på två låtar!
Var inte oroliga. Frida vilade sig andra uppträdandet, och sen var hon med oss igen. Hon mådde mycket bättre resten av dagen.

Vi åkte runt till massor av arbetsplatser och andra ställen. B.la. Eson Pac, Pebe, Gallerian, Västkustfilé, ålderdomshem, Hemköp, Strängbetong (Två gånger - två skift. Vilket innebar TVÅ Paradis-askar var!) o.s.v. Sammanlagt den dagen var vi på 15 ställen och ägnade våra röster åt julsånger. Det sista stället vi var på den dagen får jag inte glömma nämna vid namn, Tofta Bygdegård. Där var det fullt sjå för människor runt 60 år att lära sig gammeldans, shottis, vals och allt möjligt. I pausen sjöng vi, och sen... röjde vi, sex tärnor och en lucia. Vi dansade, skojade runt, flummade och blev riktigt svettiga. Vid fyra-tiden samma dag hade vi längtat till vår säng, men var vi pigga på dans :)

Efter en tröttsam men rolig dag somnade jag underbart skönt i min säng.

Men inte var det slut på Lucia-uppträdandet. Idag har vi sjungt på Subaru i Veddige. Imorgon är det sista  dagen vi sjunger, så vi har tagit ledigt från skolan för att sjunga i Falkenberg, Varberg och på Vidhögeskolan. När vi är klara ska vi ha roligt och få överraskningar har Lotta talat om för oss. Spännande! :)

Nu ska jag gå och lägga mig och njuta av min behövliga sovmorgon som väntar mig...

Kommentarer
Postat av: ebbs

lucian & hennes sex tärnor! :)

2006-12-15 @ 13:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback