Malmö

Igår besökte jag Malmö, tänk!

Min kära bror Samuel skulle åka ner till Malmö för att undersöka sin kanske blivande utbildning för två eller tre år. Mamma var vänlig nog att fråga om hon skulle följa med som sällskap, och Samuel svarade villigt ja. Men så kom mamma att tänka på att hon själv inte hade lust att gå omkring i Malmö, en stad hon inte känner till alls, i fem timmar. Så hon frågade mig, vilken ära! Och klart att jag ville följa med. Det finns alltid plats för att besöka städer i mitt liv, i Sverige eller ej. Så i alla fall, vi startade bilen 07.40 och körde ner mot Malmö. Samuel gjorde ett tappert försök att leta reda på en bra karta i sin lilla telefon. Det gick bra en lång bit, men det höll inte hela vägen. Vi körde fel, men kom fram till högskolan 09.50. Precis i rätt tid.

När vi lämnat av honom skulle då jag och mamma försöka ta oss någonstans där man kunde hitta på något. Mamma som inte alls kände till ställena runt omkring... Men lyssna noga, vår räddning kom!
När vi kört en liten bit in mot en stad som heter Limhamn, hör vi någon som tutar järnet bakom oss! Och när vi vänder oss om, så är det Joann, min svåger som sitter i bilen bakom! Han hade ringt några gånger innan för att höra vart vi befann oss någonstans. Jag och mamma blev ruskigt förvånade! Joann blev vår räddning i Malmö, tack vare att han har bott där nere tidigare i sitt liv. Trevligt!

Malmö är en mycket trevlig stad har jag upptäckt. Den fångade mitt hjärta efter den dagen. Joann visade oss runt en liten bit, b.l.a. till ett häftigt torn som heter Turning Torso. Det var grymt byggt; som en spiral! Och där inne fanns mer än 3000 lägenheter räknade jag ut. Det är inte illa!
Vi åkte också in i centrum, och där fann jag alla mina favoritaffärer på en gata! Otroligt bättre än Göteborg :-). Så jag fyndade en t-shirt och lite grejer på Lagerhaus. Kul! Träffade även Emmie, <3.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback